حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لوله مانیسمان

خاک ‌آهن چیست؟

به براده، پودر و یا خاک حاصل از برشکاری فولاد و آهن پس از انجام عملیات برش، سوهان زدن، مته کردن و یا جدا کردن چندین فولاد از هم بوجود می آید خاک آهن میگویند.

البته شنیده شده است که برخی به جای خاک آهن به آن سوده آهن نیز می گویند.

خاک آهن جز ضایعات آهن محسوب می شود ولی ذکر این نکته حائز اهمیت است که امروزه از همین مواد پرت و ضایعات دوباره استفاده می‌ کنند و این مواد کاربردهای گسترده ‌ای در صنعت دارد.

این امر موجب می شود که در صنعت پر هزینه ای مانند فولاد، هزینه ها کاهش یابد و ضایعات و مواد پرت حاصل از عملیات انجام شده  بر روی فولاد دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

گاهی پیش می ‌آید که در مرحله برش ‌کاری و سایر مراحلی که روی قطعات فولادی انجام می ‌شود، به ‌جای خاک آهن، اشک برش فولاد حاصل می‌ شود و این به دلیل حرارتی است که در محل وجود دارد و باعث ذوب شدن براده ‌ها می ‌شود.

خاک ‌آهن یا پودر آهن به دو صورت احیا نشده و احیا شده در صنعت استفاده می ‌شود. نوع احیا نشده آن به رنگ زغالی و سیاه است و به ‌صورت اکسید است و پس از طی مراحل احیا به رنگ خاکستری در می ‌آید.

دکتر فولاد مرجع تخصصی فولاد و آهن می باشد که با ارائه مطالب تخصصی در این زمینه قصد دارد تا اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه فولاد و آهن را افزایش دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید