حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

شیرآلات صنعتی چه کاربردی دارد

شیرآلات صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

کاربرد شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی در صنایع مختلف از جمله نیروگاه ها و پالایشگاه های نفت و همچنین بسیاری از تنظیمات صنعتی دیگر استفاده می شود.

شیرآلات صنعتی در بسیاری از صنایع مختلف از نفت و گاز گرفته تا فرآوری مواد غذایی و تولید مواد شیمیایی استفاده می شود. شیرآلات صنعتی برای کاربردها و انواع سیالات طراحی شده اند و می توانند از مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، فولاد کربن و آلومینیوم ساخته شوند.

شیرآلات صنعتی مناسب برای صنایع نفت، گاز و آب می باشد. می توان از آنها برای کنترل جریان گاز یا مایع در خط لوله استفاده کرد و به شما امکان می دهد فشار یا سطح حرارت محصولات خود را تنظیم کنید. شیرآلات صنعتی بسته به کاربردشان طیف وسیعی از کاربردها را دارند، بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی، اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کنید.

 

شیرآلات صنعتی بر اساس عملکردشان تقسیم بندی می شوند.

شیرهای یک طرفه برای جریان گاز یا مایع، کنترل مایعات و کنترل هوا (یا بخار) استفاده می شود. شیرهای دو طرفه عملکردها را در جهت دوگانه انجام می دهند. شیرهای برقی به دلیل خاصیت سوئیچینگ با استفاده از توان الکتریکی هستند. حفاظت حرارتی اضافه بار توسط شعله گیرها و شیرهای فشار شکن در صورت نیاز ارائه می شود

شیرآلات صنعتی با توجه به عملکردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر نوع شیر صنعتی نقش متفاوتی را در عملکرد فرآیند یا سیستمی که در آن قرار می گیرد، ایفا می کند، از دمای فوق العاده بالا گرفته تا سیستم های خلاء. انتخاب شیرهای صنعتی به عوامل مختلفی مانند محل نصب، دبی و فشار مورد نیاز بستگی دارد

شیرهای صنعتی معمولاً به سه نوع شیرهای دروازه ای یا گلوبی، شیرهای توپی و دیسکی و شیرهای پروانه ای تقسیم می شوند.به طور عمده سه نوع شیر صنعتی وجود دارد: شیرهای دروازه ای، شیرهای گلوب و شیرهای پروانه ای. دریچه دروازه، دریچه دروازه ای است که در یک جهت باز می شود و می تواند دوباره بسته شود.

شیر گلوب را شیر چرخشی یا چرخشی نیز می نامند، زیرا با چرخاندن توسط یک دسته بسته می شود. شیر پروانه ای یکی از پرکاربردترین سری شیرآلات می باشد.

شیر اطمینان

سوپاپ های ایمنی به گونه ای طراحی شده اند که فشار اضافی را در سیستم ها آزاد می کنند و در عین حال از انفجارهای ناگهانی نیز جلوگیری می کنند. هدف شیر اطمینان متوقف کردن افزایش فشار زمانی است که یک سیستم نمی تواند گرما یا فشار کافی را تحمل کند و در نتیجه از بقیه سیستم محافظت می کند.سوپاپ ایمنی یک وسیله تسکین دهنده است که اجازه می دهد تا فشار یا دما بیش از حد در یک سیستم بدون ایجاد خطر برای کاربر یا اپراتور فرار کند.شیر اطمینان وسیله ای مکانیکی یا الکترونیکی است که وقتی مشکلی را احساس می کند، مقدار گاز یا بخار را در یک فضای بسته تنظیم می کند تا از ایجاد فشار شدید که می تواند باعث انفجار شود، جلوگیری می کند.

شیر اطمینان مکانیزمی است که بخار یا گازهای دیگر را آزاد می کند، به عنوان مثال. گازهایی که در اثر انفجار مواد قابل اشتعال یا خطرناک تولید می شوند، به صورت کنترل شده به جای اینکه اجازه دهند تا زمانی که ظرف پاره شود، تجمع پیدا کنند.

شیرآلات صنعتی چه کاربردی دارد

انواع شیرآلات صنعتی

شیرآلات مختلفی در لوله کشی استفاده می شود که هر کدام کار خاص خود را دارند. دو شیر متداول عبارتند از: شیر کاهش فشار و شیر چند طرفه. وقتی یک شیر آب که چکه می‌کند بسته می‌شود، هنوز آب در لوله‌ها محبوس است. هنگامی که شخص دیگری آن را روشن می کند یا اگر دما به طور ناگهانی تغییر کند، می تواند فوران کند.

شما باید همیشه شیر فشار شکن را روی خط اصلی خود نصب کنید تا در صورت ترکیدگی لوله یا ترکیدگی یکی از شیرهای شما، فشار آزاد شده و هرگونه آسیب ناشی از آزاد شدن ناگهانی فشار آب به حداقل برسد. یک شیر چند طرفه برای هدایت آب ورودی از یک خط تغذیه به خط دیگر استفاده می شود. یک شیر آب فیلتر، آب را قبل از رسیدن به دست یا ظروف شما، از طریق سوراخ‌های کوچک در پایه دهانه فیلتر می‌کند.”

شیر کاهش فشار یک شیر اطمینان است که برای کنترل جریان آب و محافظت در برابر فشار بیش از حد کار می کند. شیرهای سه طرفه کارتریج، چند طرفه و فیلتر برای تامین آب سرد و گرم قابل استفاده هستند.

شیر کاهش فشار طوری تنظیم شده است که فشار آب را زمانی که بیش از حد بالا می‌رود کاهش دهد. این یک اقدام احتیاطی ایمنی برای سیستم لوله کشی خانه شما است. یک شیر چند طرفه آب سرد و گرم را در دو شیر آب مجزا در یک روشویی یا سینک فراهم می کند که اغلب به عنوان شیر دوگانه شناخته می شود.

برخی از مدل ها دسته سوم را به ترکیب اضافه می کنند: یک دیورتر. این به شما این امکان را می دهد که دما را در هر شیر به صورت جداگانه کنترل کنید. شیرهای فیلتر دارای فیلترهای داخلی هستند که رسوبات، زنگ زدگی و آهک را از منبع آب خانه شما حذف می کنند.

شیر کاهش فشار یک دستگاه ایمنی خودکار است که فشار بیش از حد را که ممکن است در یک سیستم مایع ایجاد شود کاهش می دهد. این اجازه می دهد تا جریان سیال با سرعت کنترل شده ادامه یابد و از تجهیزات در برابر افزایش فشار ناشی از چکش آب، اختلالات فشار برگشتی و انبساط حرارتی محافظت می کند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید