حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

زغال سنگ

دوران پسا زغال سنگ چگونه طی می شود؟

بسیاری از دولت ها و کشور ها در حال تغییر تمرکز از روی سوخت فسیلی بر روی سوخت هسته ای، سوخت خورشیدی و منبع های تامین انرژی تجدید پذیر هستند. این تغییر رویه برای همه ی موجودات زنده بر روی این کره خاکی بسیار خوب و مطمئن است. از بروز اتفاقات و کلایمکس های بزرگ جلوگیری میکند. شایان ذکر است که اکثر کشور ها متهعد شده اند تا دو سه دهه دیگر استفاده از سوخت فسیلی را منع کنند.

البته بعضی از کشور ها در این مسیر پیش گام بودند. بعضی از کشور های دیگر نیز در حال انجام تحقیقات هستند. به طور مثال بریتانیا به انرژی زمین گرمایی به عنوان پاسخ بالقوه نگاه می کند. آمریکا نیروگاه های زغال سنگ قدیمی را به مزارع خورشیدی و سایت های انرژی هسته ای تبدیل می کند. آفریقای جنوبی از این زیرساخت ها برای مراکز اجتماعی و ورزشی استفاده می کند. در استرالیا، در حالی که هیچ برنامه ای برای دولت وجود ندارد که به این زودی ها به زغال سنگ پشت کند. بزرگترین بندر زغال سنگ جهان اعلام کرده است که انرژی خود را به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تامین می کند.

تخریب تاسیسات زغال سنگی؟

تخریب تاسیسات زغال سنگ نه تنها می تواند پرهزینه باشد، بلکه می تواند برای محیط زیست نیز مضر باشد. همچنین در مناطق محلی به دلیل از دست دادن شغل تأثیر منفی دارد. با این حال، استفاده مجدد از این امکانات می تواند به آنها برای بازیافت زیرساخت ها و ایجاد مشاغل جدید کمک کند.

در سال 2021، آفریقای جنوبی 8.5 میلیارد دلار از بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تغییر کاربری بسیاری از نیروگاه های زغال سنگ خود، دریافت کرد.

جسی برتون، محقق سیاست انرژی در دانشگاه کیپ تاون، درباره این تامین مالی گفت: “این یک آزمون بزرگ برای کمک کشورهای ثروتمند به کشورهای در حال توسعه برای آغاز یک گذار عادلانه از زغال سنگ است.”

در حال حاضر، آفریقای جنوبی 87 درصد از تولید برق خود را از زغال سنگ به دست می آورد. 120000 کارگر مستقیماً در این صنعت مشغول به کار هستند.

این کشور به عنوان پانزدهمین تولیدکننده بزرگ دی‌اکسید کربن در جهان، باید فعالیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر خود را تسریع بخشد. همچنین تولید زغال‌سنگ خود را محدود کند.

فولاد mo40 ، در بریتانیا، برنامه‌هایی برای تبدیل معادن ذغال‌سنگ در شمال این کشور به نیروگاه‌های زمین گرمایی وجود دارد. هند و چین نیز که همچنان به شدت به صادرات زغال سنگ خود متکی اند، به دنبال روی آوردن به انرژی های تجدیدپذیر برای بخش های خاصی از فعالیت های خودمی باشند. به گزارش فولاد ایران، در مناطقی که تولید زغال سنگ در حال توقف تدریجی است، پتانسیل توسعه پروژه های جدیدی وجود دارد که صنایع، مشاغل و درآمد جدیدی را برای جوامع متکی به زغال سنگ به ارمغان می آورد.

دوران پسا زغال سنگ چگونه طی می شود؟

در این خبر دکتر فولاد سعی کرد تا شما از روند تغییر انرژی و سوخت فسیلی را به انرژی های تجدید پذیر بیان کند و اهمیت این موضوع را برای شما شرح دهد. آیا بنظر شما این روند نیز در ایران از سر گرفته خواهد شد؟

 

فولاد mo40

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید