حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

شیر دریچه های دروازه و استفاده در صنعت

شیر دریچه های دروازه و استفاده در صنعت

شیرهای دروازه ای به عنوان شیرهای جداسازی طراحی شده اند. این شیرها به کنترل جریان مایع در لوله ها کمک می کنند.
برای شروع یا توقف جریان آب یا هر نوع مایع دیگری، این شیرها به خطوط لوله چسبانده می شوند.
دریچه های دروازه ای در درجه اول برای برنامه های روشن و خاموش استفاده می شوند. شیرهای دروازه ای به دلیل طراحی ساده و سهولت کار بسیار رایج هستند. دروازه توسط یک ساقه رزوه ای بالا می رود تا جریان سیال را فراهم کند. دریچه های دروازه ای برای دریچه گاز یا محدود کردن جریان سیال با باز بودن نسبی شیر توصیه نمی شوند.

قیمت شیر دریچه های دروازه
قیمت شیر دریچه های دروازه

طراحی شیرهای دروازه ای:

شیرهای دروازه بسیار ساده هستند و در حالت کاملا باز یا کاملا بسته عمل می کنند. با چرخاندن دسته در بالا، پیچ می چرخد و گوه را به سمت بالا یا پایین حرکت می دهد. زاویه گوه به گونه ای است که در صورت سایش، گوه همچنان به موقعیت خود هدایت می شود. هنگامی که یک شیر دروازه به طور کامل باز است، افت فشار کمی در سراسر شیر وجود خواهد داشت.
برعکس، هنگامی که شیر کاملاً بسته می شود، تحت فشار است و بسیار خوب آب بندی می شود. با جفت شدن مناسب دیسک برای آب بندی حلقه، هنگام بسته شدن شیر دروازه، هیچ نشتی در سراسر دیسک رخ نمی دهد. شیرهای دروازه بسیار آهسته باز و بسته می شوند تا از چکش سیال و در نتیجه آسیب به سیستم لوله کشی جلوگیری شود.

مقاله پیشنهادی : تفاوت ورق گرم و سرد در چیست؟

انواع شیرهای دروازه ای:

شیرهای دروازه ای را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: موازی و گوه ای شکل. دریچه های دروازه موازی از یک دروازه مسطح بین دو نشیمنگاه موازی استفاده می کنند و نوع محبوب آن شیر دروازه ای چاقویی است که با لبه تیز در پایین دروازه طراحی شده است. دریچه‌های دروازه‌ای گوه‌ای از دو نشیمن شیبدار و یک گیت شیبدار ناهماهنگ استفاده می‌کنند.

مزایای:

مناسب برای شرایط دمای بالا و فشار بالا.
فشار کم در صورت باز شدن کامل کاهش می یابد.
در صورت بسته شدن کامل مهر و موم محکم کنید.
نشتی کم، تعمیر و نگهداری کم و سطح سر و صدای کمتر.
شیرهای دروازه به صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه کل مالکیت کمک می کنند.

معایب:
زمان پاسخ آهسته که به نیروهای محرک زیادی نیاز دارد، از این رو نمی توان به سرعت باز و بسته شد.
زمانی که شیر تا حدی باز است مستعد لرزش است.
محدودیت فشار پایین
هنگامی که در معرض فرسایش ناشی از جریان با سرعت بالا که رخ می دهد، دروازه در هنگام باز شدن، در نهایت از خاموش شدن شدید جلوگیری می کند.

کاربرد صنعتی آنها:

شیرهای دروازه ای را می توان برای تعداد زیادی از سیالات استفاده کرد. شیرهای دروازه ای در صنایع مختلفی مانند کاربردهای دفع آب زیرزمینی یا فاضلاب یافت می شوند. آنها همچنین معمولاً در خطوط خدمات آبیاری و توزیع یافت می شوند. شیرهای دروازه ای برای فشارها و دماهای بالا مناسب هستند و همچنین برای بخار کم فشار و گاز یا روغن غیر خورنده استفاده می شوند.

صنایع دریایی:

هر شیر جریان سیالات را از طریق لوله‌های تقریباً هر سیستم روی کشتی کنترل و تنظیم می‌کند. از بالابرهای هیدرولیک گرفته تا آب آشامیدنی، واضح است که دریچه ها بخش مهمی از هر کشتی هستند.

وقتی صحبت از دریچه‌ها می‌شود، مهم است که مهندسان دریایی بدانند چگونه آنها ساخته شده‌اند، عملکرد آنها و چگونه باید نگهداری شوند. رایج ترین شیر مورد استفاده در کشتی حمل و نقل، شیر دروازه است. با چرخش دریچه، دستگاهی برای کنترل جریان مایع بالا یا پایین می‌آید. در هر دو طرح، دریچه های دروازه در برابر جریان آب کار می کنند.

دروازه ها جریان مایع را متوقف می کنند، که می تواند باعث ایجاد استرس در بقیه سیستم شود. سیستم نظارت دقیق می تواند از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری کند. کاربرد اصلی شیر دروازه ای این است که به سیال اجازه می دهد در هر دو جهت به راحتی جریان یابد. همچنین، به دلیل جنبه منفی آن، شیر دروازه باید یک سیستم کم فشار ایجاد کند. تعمیر و نگهداری منظم کلیدی است. بسته بندی غده ای که برای جلوگیری از نشت آب استفاده می شود باید در فواصل زمانی معین تعویض شود. با سادگی و استحکام محکم، شیر دروازه یک ساختار قابل اعتماد کشتی های دریایی است.

مقاله پیشنهادی :انواع شیرآلات صنعتی – انواع ولو و قیمت

صنعت معدن:

با افزایش تقاضای کاربردهای صنعتی، فشار بر طراحی و ساخت شیرآلات افزایش یافته است. آنها باید مناسب و سازگار با انواع محیط های خارجی باشند تا در سخت ترین شرایط به طور قابل اعتماد عمل کنند. مدار آسیاب تعدادی از مسائل را برای انتخاب سوپاپ ارائه می دهد. اندازه ذرات بزرگ، درصد بالای مواد جامد و وزن مخصوص بالا، انتخاب دریچه را برای اطمینان از کمترین زمان خرابی ضروری می‌سازد.

هنگام در نظر گرفتن معرفی به مدار آسیاب، مهم است که به روند خاموش کردن پمپ تخلیه آسیاب و طراحی لوله کشی توجه داشته باشید. روش طراحی خوب است که شیرها را در یک لوله شیبدار نصب کنید تا از بسته شدن دریچه در برابر بستر ته نشین شده محصول جلوگیری شود و همچنین زمان بین خاموش شدن و بسته شدن شیر به حداقل برسد. تامین کنندگان و تولیدکنندگان شیر دروازه ای در هنگام طراحی شیرها با یک چالش بزرگ روبرو هستند. شما به یک شیر دروازه ای با کارایی بالا نیاز دارید که بتواند عملکرد ایزولاسیون فوق العاده ای را با قطع نشتی صفر و بدون تخلیه به محیط در حین کار ارائه دهد.

چرا ما؟

دکتر فولاد یکی از شرکت‌های برتر در زمینه توزیع شیرآلات صنعتی است که در این بخش از بازار به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که برای خرید شیرآلات صنعتی از دکتر فولاد توصیه می‌شود.

1. کیفیت بالا: دکتر فولاد تولیدات خود را با بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته روز دنیا برای صنعت متالورژی انجام می‌دهد و به همین دلیل شیرآلاتی که این شرکت تولید می‌کند کیفیت بالایی دارند.

2. تنوع محصولات: دکتر فولاد در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله فولاد‌های ضد زنگ، فولاد‌های ابزار، فولاد‌های ساختمانی و… شیرآلات صنعتی را تولید می‌کند و به همین دلیل به راحتی می‌توانید به دنبال شیرآلات مورد نیاز خود در دکتر فولاد بگیرید.

3. خدمات پس از فروش: دکتر فولاد تنها در فروش شیرآلات صنعتی خود ختم نمی‌کند، بلکه خدمات پس از فروش با کیفیت و حرفه‌ای نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در صورتی که در هر مرحله از خرید و استفاده از شیرآلات، به مشکلی برخورد کنید، تیم پشتیبانی دکتر فولاد همواره در خدمت شماست.

4. قیمت مناسب: با توجه به کیفیت بالا و خدمات پس از فروش حرفه‌ای، شرکت فولاد مهر سینا با قیمت مناسب و تناسبی از کیفیت و قیمت خود، برتری دارد.

در کل، برای خرید شیرآلات صنعتی، دکتر فولاد به عنوان یکی از بهترین‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. محصولات با کیفیت، تنوع در محصولات، خدمات پس از فروش بهتر و قیمت مناسب از دلایلی است که باعث شده است که دکتر فولاد به عنوان یکی از برترین شرکت‌های تولید و توزیع شیرآلات صنعتی در بازار شناخته شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید