حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

فولاد آلیاژی تهران

فولاد آلیاژی + انواع محصولات فولادی

محصولات فولادی انواع و نام های زیادی دارند. بسیاری از ما با فولاد یا یک محصول ساخته شده از فولاد آشنا هستیم. فولاد آلیاژی از آهن و کربن با محتوای کربن است.

اگر میزان کربن از 2% بیشتر شود، فولاد تبدیل به چدن می شود. ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد فولاد، مانند استحکام کششی نهایی و هزینه نسبتاً کم، باعث شده است که در صنایع مختلف مانند ساخت‌وساز، زیرساخت، ابزار، کشتی، قطار، اتومبیل، ماشین‌آلات، تجهیزات و تسلیحات نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

فولادهای کربن متوسط معمولاً با استفاده از عملیات حرارتی سخت شده و تمپر می شوند. فولاد پر کربن، که معمولا به عنوان فولاد ابزار کربن شناخته می شود، محتوای کربن بین 0.61٪ تا 1.50٪ است. برش، خم شدن و جوش دادن فولاد با کربن بالا دشوار است.

هنگامی که تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد، بسیار سخت و شکننده می شود. فولاد و فلزات آلیاژی محصولاتی هستند که حاوی مقادیر کمی از یک یا چند عنصر آلیاژی (به غیر از کربن) مانند منگنز، سیلیکون، نیکل، تیتانیوم، مس، کروم و آلومینیوم هستند.

این عناصر خواصی را ایجاد می کنند که فولاد کربن معمولی آن را ندارد. فولادهای آلیاژی به دلیل هزینه مقرون به صرفه، در دسترس بودن گسترده، سهولت پردازش و خواص مکانیکی خوب، به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

فولادهای آلیاژی نسبت به فولادهای کربنی حساسیت بیشتری نسبت به عملیات حرارتی و مکانیکی دارند. فولاد و فلز فولاد ضد زنگ عنصر غالب در فولاد و فولاد ضد زنگ کروم است که معمولا بین 10 تا 20 درصد است. فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی با ارزش است. مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ حدود 200 برابر فولاد سبک است. فولادها و فلزات 24 1 – فولادها و فلزات | طبقه بندی کلی و مشاهده انواع فولادها و فلزات.

شیرآلات صنعتی تهران

فلزات فولاد و فولاد ضد زنگ را می توان به پنج دسته تقسیم کرد

آستنیت
فریتی
معدن روی مولن
دوبلکس
رسوب سخت شده

فولاد و فلزات آستنیتی بزرگترین بخش بازار جهانی فولاد ضد زنگ را تشکیل می دهند. برخی از کاربردهای مختلف آن شامل تجهیزات پردازش مواد غذایی، لوازم آشپزخانه و تجهیزات پزشکی است. فولادهای زنگ نزن آستنیتی نسبت به سایر گریدهای فولاد زنگ نزن راحت‌تر جوش می‌شوند. آستنیت فولاد ضد زنگ به سه گروه تقسیم می شود:

کروم نیکل معمولی (سری 300)،
کروم منگنز
نیکل نیتروژن (سری 200) و آلیاژهای ویژه

همانطور که در مقاله بالا اشاره کردیم. می توان گفت که انواع مختلفی از محصولات فولادی در بازار وجود دارد که می توان آنها را به راحتی توسط شرکت فولاد مهر سینا خریداری و سفارش داد.


مقاله پیشنهادی :

‫5/5 ‫(2 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید