حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مصرف فولاد در ۸ ماه گذشته-دکتر فولاد

مصرف فولاد در ۸ ماه گذشته-دکتر فولاد

براساس گزارش‌های منتشر شده از بازار آهن و فولاد، از ابتدای سال تاکنون میزان مصرف ظاهری فولاد در کشور حدود ۱۶ درصد برآورد شده است؛ به عبارتی در این بازه زمانی حدود ۷۴ میلیون تن محصولات فولادی به تولید رسیده است که حدود ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار تن از آن صادر شده و بیش از ۶۶ میلیون تن نیز در بازار داخلی به مصرف رسیده است.

بنابراین میزان مصرف فولاد سالجاری در مقایسه با ایام مشابه سال گذشته که حدود ۵۵ هزار و ۴۰۳ تن گزارش شده، بیانگر افزایش مصرف ۱۶ درصدی فولاد در سال جاری است.

فولاد mo40 تهران
فولاد mo40 تهران

میزان تولید مقطع فولادی

از ابتدای سال تا پایان ماه آبان حدود ۸ میلیون و ۶۵۸ هزار تن برآورد شد که از این میزان حدود ۶ میلیون و ۸۴۰ هزار تن در بازار داخلی به مصرف رسید. میزان مصرف فولاد سالجاری از ابتدا تا ماه آبان در مقایسه با ۸ ماه ابتدای سال گذشته ۵ میلیون و ۶۵۵ هزار تن اعلام شد که ۲۱ درصد بیشتر است.

به طور کلی ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار تن از ۶ میلیون و ۸۶ هزار تن مقطع تخت فولادی در این بازه زمانی در بازار داخلی کشور مصرف شده که براساس آمار میزان مصرف آن به نسبت سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است که معادل ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار تن گزارش شد.

تولید محصولات فولادی از فروردین ماه تا آبان ماه حدود ۱۴ میلیون و ۷۴۴ هزار تن ثبت شد که از این میزان ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن در بازار داخل به مصرف رسید، بنابراین در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته مصرف فولاد ۱۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن اعلام شده که بیانگر مصرف ۱۷ درصدی این محصول است.

شیرآلات صنعتی تهران

همچنین تولید شمش فولاد نیز در ۸ ماه نخست سال ۲۱ میلیون و ۱۳۶ هزار تن برآورد شد که طبق آمار مصرف آن در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش داشته که معادل ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تن است؛ همچنین حدود ۴/۵ میلیون تن نیز صادر شده است.

گفتنی است مصرف آهن اسفنجی نیز از فروردین ماه تا پایان آبانافزایش ۲۳ درصدی داشته است به این صورت که از ۱۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تن به ۲۳ میلیون و ۶۱۴ هزار تن رسیده است؛ شایان ذکر است میزان آهن اسفنجی تولید شده در بازه زمانی مذکور ۲۴ میلیون و ۱۵۷ هزار تن اعلام شد که از این میزان تنها ۵۴۳ تن صادر شده است.

[/av_textblock]

‫5/5 ‫(1 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید