حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

شیرآلات صنعتی

چرا باید از دکتر فولاد شیرآلات صنعتی بخریم؟

دریچه وسیله یا جسم طبیعی است که با باز کردن، بستن یا انسداد بخشی از گذرگاه های مختلف، جریان سیال (گازها، مایعات، جامدات سیال یا دوغاب) را تنظیم، هدایت یا کنترل می کند. شیرآلات صنعتی برای تحمل فشار بالا چه از سیال و چه گاز و برای دوام سال‌ها استفاده در محیط‌های سخت استفاده می‌شوند.

شیرآلات-صنعتی-خرید
شیرآلات-صنعتی-خرید

سوپاپ ها دستگاه های مکانیکی هستند که جریان و فشار درون یک سیستم یا فرآیند را کنترل می کنند. آنها اجزای ضروری یک سیستم لوله کشی هستند که مایعات، گازها، بخارات، دوغاب و غیره را منتقل می کند. در خارج از خانه، شیرهای صنعتی برای کنترل فرآیندها ساخته می شوند. اکثر شرکت‌های برق، از آب گرفته تا نفت و گاز، بدون شیرهای سنگین و صنعتی قادر به کار نخواهند بود. بنابراین اکنون که اهمیت شیرآلات صنعتی را می دانید، برای اطلاعات بیشتر به سایت دکتر فولاد (شرکت مهر فولاد سینا ) https://doctorfolad.com را دنبال کنید.

قطعات شیرآلات صنعتی

علی رغم سطوح بالای تنوع، اکثر شیرآلات صنعتی را می توان به اجزای اصلی یکسانی تقسیم کرد که به شرح زیر است

بدنه سوپاپ: بدنه یا محفظه شیر، اغلب بزرگترین جزء است. مواد از طریق بدنه بین پورت ها جریان می یابد و سایر اجزای شیر به آن متصل می شوند. به عنوان مثال، یک شیر دروازه استاندارد دارای سه سوراخ است: درگاه بالادست، جایی که مواد به داخل بدنه جریان می یابد. پورت پایین دست، جایی که مواد از بدنه خارج می‌شوند، و سوراخ دیگری در بالا برای اتصال کاپوت و محرک. البته، بسیاری از شیرآلات صنعتی دارای سه یا چند پورت نیز هستند، اما پیکربندی اولیه مشابه است.

بسته به نوع، اندازه و پیچیدگی شیر، بدنه شیر ممکن است از یک قطعه تشکیل شده باشد یا از چندین قطعه مجزا ساخته شود. فرآیندهای ریخته‌گری مدرن که از هسته‌ها استفاده می‌کنند، امکان افزودن حفره‌های پیچیده داخلی را فراهم می‌کنند. این فرآیندها، از جمله ریخته گری قالب پوسته، ریخته گری سرمایه گذاری، و ریخته گری قالب دائمی، اغلب برای ریخته گری دریچه ها استفاده می شود.

درپوش سوپاپ: درپوش سوپاپ برای هر شیری ضروری نیست، اما اکثر شیرهای صنعتی استاندارد شامل این جزء هستند. کاپوت با استفاده از نخ داخل بدنه سوپاپ یا پیچ و مهره های متصل به فلنج های روی بدنه و کاپوت به بالای بدنه سوپاپ متصل می شود. ویژگی های داخلی کاپوت اجازه می دهد تا اجزای اضافی مانند محرک و عضو سوپاپ متصل شوند.

کاپوت اغلب در حین استفاده از شیر ثابت می ماند، اما می توان آن را برای تعمیر قطعات داخلی شیر یا پاک کردن بدنه از موانع برداشت. در برخی موارد، کاپوت با بدنه به عنوان یک قسمت ترکیب می شود. حتی اگر آنها قسمت های جداگانه ای باشند، کاپوت اغلب به عنوان مشخصه محفظه کلی در نظر گرفته می شود. بدون آن، موادی که از شیر عبور می کند نشت می کند و فعال کردن شیر غیرممکن است.

محرک سوپاپ: عملگرها به نوعی مهمترین جزء سوپاپ هستند. آنها توانایی کنترل جریان را فراهم می کنند. بدون این توانایی، یک شیر فقط یک کانال یا یک ظرف است. عملگرها می توانند به سادگی یک چرخ دستی یا یک دسته یا به پیچیدگی یک کنترل کننده سوپاپ کامپیوتری و خودکار باشند.

در شیر سنتی گلوب، اپراتور چرخ دستی را در بالای شیر می‌چرخاند و محرک ساقه را در امتداد یک کانال رزوه‌دار درون کاپوت به بالا و پایین حرکت می‌دهد. همانطور که ساقه به سمت بالا حرکت می کند، عضو سوپاپ را از نشیمنگاه قیفی شکل آزاد می کند و به مواد اجازه می دهد از طریق بدنه سوپاپ جریان یابد.

برش سوپاپ: قطعات داخلی سوپاپ قابل جابجایی و تعویض که با محیط جریان در تماس هستند، در مجموع به عنوان تریم سوپاپ نامیده می شوند. این قطعات شامل صندلی سوپاپ، دیسک، گلند، اسپیسر، راهنما، بوشینگ و فنر داخلی می باشد. بدنه سوپاپ، کاپوت، پکینگ و غیره که با محیط جریان نیز در تماس هستند، تریم سوپاپ در نظر گرفته نمی شوند.

انواع شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرد. در اینجا ما آنها را بر اساس حرکت مکانیکی و عملکردشان دسته بندی می کنیم.

طبقه بندی شیرهای صنعتی بر اساس حرکت مکانیکی

  • شیر حرکت خطی
  • شیرهای چند چرخشی (ساقه بالارونده).
  • دریچه های دروازه
  • دریچه های گلوب
  • دریچه ها را فشار دهید
  • شیرهای دیافراگمی
  • دریچه های سوزنی
  • دریچه های محوری
  • شیرهای کواکسیال
  • شیرهای صندلی زاویه دار
  • شیر حرکتی چرخشی
  • شیرهای ربع دور
  • شیرهای توپی
  • شیرهای برقی
  • شیرهای پروانه ای
  • شیر خود فعال
  • شیرهای تسکین دهنده
  • شیرهای ایمنی
  • شیرهای چک

رایج ترین انواع شیرهای صنعتی بر اساس حرکت مکانیکی شیر در یکی از این سه دسته اصلی زیر قرار می گیرند:

شیر حرکت خطی: دو نوع متمایز از شیرهای خطی وجود دارد: ساقه بالارونده (چند چرخشی) و محوری. در حالی که هر دو نوع شیر به حرکت خطی مانع جریان تکیه می کنند، اما در ساخت و کار بسیار متفاوت هستند.

دریچه‌های چند چرخشی (ساقه بالارونده) مانع را با چرخش یک ساقه رزوه‌دار (میله) که به مانع متصل است، حرکت می‌دهند. نمونه هایی از شیرهای چند چرخشی عبارتند از شیرهای دروازه، شیرهای گلوب، شیرهای پینچ، شیرهای دیافراگمی و شیرهای سوزنی. این نوع شیر معمولاً برای برنامه های کنترل جریان استفاده می شود.

دریچه های محوری از نیروی پنوماتیک یا الکترومغناطیسی برای لغزش انسداد در امتداد یک محور استفاده می کنند. برخی از نمونه‌های آن‌ها دریچه‌های کواکسیال و شیرهای نشیمنگاهی زاویه‌دار هستند. این شیرها معمولاً سریع عمل می کنند و فقط برای کاربردهای فرآیند روشن/خاموش استفاده می شوند.

شیر حرکتی چرخشی: این نوع شیرها متکی به حرکت چرخشی مانع جریان هستند در اکثر موارد این چرخش به 90 درجه (یک چهارم دور) محدود می شود، اما برخی از شیرها با درجه چرخش بیشتری کار می کنند و بیش از دو موقعیت که در عملکرد معمولی استفاده می شود. شیرهایی که به صورت ربع دور هستند در دمای 0 درجه کاملاً بسته و در دمای 90 درجه کاملاً باز می شوند. نمونه هایی از شیرهای یک چهارم چرخشی عبارتند از: شیرهای توپی، شیرهای پلاگین و شیرهای پروانه ای.

شیر خود فعال: شیرهای خود فعال از سیال سیستم برای قرار دادن شیر استفاده می کنند. شیر تسکین دهنده es، شیرهای ایمنی، شیرهای چک و تله بخار نمونه‌هایی از شیرهای خودگردان هستند.

شیرآلات صنعتی چگونه کار می کنند؟

به طور کلی، بدنه ای که اولین مرز فشار یک شیر است، در برابر بارهای فشار سیال ناشی از لوله های اتصال مقاومت می کند. لوله های ورودی و خروجی را از طریق اتصالات رزوه ای، پیچی یا جوشی دریافت می کند. سپس تریم، حرکات اولیه و کنترل جریان را ممکن می کند. سپس دیسک بسته به موقعیت آن، جریان را اجازه می دهد، دریچه گاز را می بندد یا متوقف می کند. هنگامی که نشیمنگاه با دیسک مهر و موم می کند تا جریان را متوقف کند، میل سوپاپ حرکت لازم را به دیسک برای باز کردن یا بستن شیر فراهم می کند.

برترین تولید کنندگان شیرآلات صنعتی خارجی

رتبه تولید کنندگان شیرآلات صنعتی در سال های گذشته به طور مداوم در حال افزایش است. این شرکت ها با تقاضای فزاینده سریع در اقتصاد در حال شکوفایی شیرآلات صنعتی کشور روبرو می شوند.

1. AVK Group

AVK سیستم های نظارت و کنترل صنعتی را برای صنایع گسسته و فرآیندی تولید می کند. بخش کنترل جریان AVK، معروف به AVK Valves، انواع شیرهای صنعتی را برای صنایع زیر تولید می کند:

نفت و گاز،تصفیه آب،کاغذ و خمیر کاغذ،فولاد،شیمیایی، وتولید برق.

2. شیرهای BEL

BEL Valves یک تولید کننده مستقر در انگلستان است که متخصص در شیرهای با یکپارچگی و فشار بالا برای صنایع نفت و گاز است. این شرکت فشارهایی را که به 16500psi در عمق آب تا عمق 3000 متری می رسد پاسخ می دهد.

مشتریان این شرکت بریتانیایی شامل بزرگترین شرکت های ملی و بین المللی در سراسر جهان مانند اکسون موبیل، شورون، توتال، شل، بی پی و آرامکو عربستان هستند. چیزی که آنها را از سایر شرکت های شیرآلات صنعتی منحصر به فرد می کند این است که آنها محصولات را جدا از مواد اولیه در داخل تولید می کنند.

3. کامرون

کامرون تولید محصولات صنعتی از جمله فشرده سازی، پردازش، کنترل فشار و سیستم های کنترل جریان را آغاز می کند. علاوه بر این، این شرکت همچنین خدماتی را برای پشتیبانی پس از فروش و مشاوره پروژه برای صنایع نفت و گاز ارائه می دهد. کامرون یکی از رهبران جهان در سیستم های کنترل جریان است. محصولات آنها شامل شیرها و فن آوری های اتوماسیون برای شیرهایی است که در صنایع نفت و گاز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

‫5/5 ‫(2 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید