حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاربرد لوله‌های فولادی جوش مستقیم در خطوط لوله تحت فشار

کاربرد لوله‌های فولادی جوش مستقیم در خطوط لوله تحت فشار

بر اساس تعریف، لوله فولادی جوشهای مستقیم فشاری باید شامل تمامی لوله‌های فولادی جوش مستقیم باشد که برای حمل گاز یا مایع از فشار استفاده می‌کنند.از نظر تولید، این نام از یک ظرف فشار آمده است، بنابراین در معنای ساده فقط یک خط لوله فشاری نیست. احتمال وقوع حوادث و ضرر آن‌ها، محدوده لوله فولادی جوش مستقیم فشاری را تعریف می‌کند.

در کشور من (به موجب حکم شماره ۳۷۳ شورای دولت) حوزه لوله فولادی جوش مستقیم فشاری روشن شده و تعریف آن مشخص شده است.فشاری که در لوله‌های فشاری به کار می‌رود، تجهیزات لوله‌ای برای حمل گاز یا مایع، به عنوان محیط مایع با دمای بالاتر یا مساوی دمای جوشاندن استاندارد، و لوله با قطر نامزد بیشتر از ۲۵ میلی‌متر است.

مقاله پیشنهادی : نکات مهم در خرید شیرآلات صنعتی دکتر فولاد

تجهیزات لوله‌ای فولادی جوش مستقیم فشاری، علاوه بر ایجاد انفجار آن، می‌توانند به علت نشت محیط، منجر به انفجار و حریق شوند. بسیار مهم است که عملکرد خطوط لوله‌های فولادی جوش مستقیم فشاری تضمین شود، بنابراین کشور ما همانند بسیاری از کشورهای دیگر، بخش دوقلوها را به عنوان تجهیزات ویژه نظارتی لیست کرده است.

لوله مانیسمان
لوله مانیسمان

نقش خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری:

خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری بخش مهمی از فرآیند تولید هستند، نقش اصلی آن‌ها استفاده از فشار و همچنین نقش توزیع، اندازه‌گیری، کنترل و قطع جریان محیط هستند. خطوط فشاری مانند رگ‌های خون در بدن انسان هستند.

کاربرد خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری:

حمل و نقل به عنوان یکی از پنج صنعت حمل و نقل اصلی به‌همراه راه‌آهن، جاده، حمل و نقل آبی و حمل و نقل دریایی لیست شده است.خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری در صنایع شیمیایی، نفت، برق، فلزات، گاز شهری و سیستم‌های گرمایش شهری و با توجه به مهم بودن وظایف در محیط‌های با دمای بالا، خوردگی‌زا، سمی و رادیواکتیو، جایگاه مهمی را به دست می‌آورند.

خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری به طور گسترده‌ای به‌کار می‌روند. از زمانی که خطوط لوله فولادی جوش مستقیم به شکل مدیریت بخش‌هایی تقسیم شده‌اند، هر لینک از تولید، نصب، بازرسی، مدیریت عملیات و غیره دارای سیستم خود هستند و فن‌آوری متفاوت است. در مقایسه با بخاری‌های فولادی جوش مستقیم و ظروف فشار فولادی جوش مستقیم، مدیریت خطوط لوله فولادی جوش مستقیم به سمت قوانین، مقررات و استانداردهای بیشتری شکل می‌گیرد.

ترکیب خاص خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری:

دمای کاری لوله فولادی جوش مستقیم دمای لوله در شرایط عادی کاری است، دمای طراحی لوله در فرآیند عادی عملیاتی است و لوله فولادی دوخت مستقیم می‌تواند تحت فشار طراحی متناسب قرار گیرد. خط لوله شامل لوله فولادی دوخت مستقیم، حمایت خط لوله و غیره است.

برای حمل، توزیع، کنترل یا قطع جریان محیط استفاده می‌شود. سیستم لوله‌کشی، به عنوان یک سیستم لوله‌کشی، شامل چندین لوله با شرایط طراحی مایع است. قطعات لوله‌کشی، همچنین به عنوان قطعات لوله فشاری شناخته می‌شود، شامل پیچ و مهره، مهره‌ها، اتصالات نوردی، شیرها و بخش‌های لوله ویژه برای اتصال یا مونتاژ لوله است.

علاوه بر این، پس از استفاده از خطوط لوله فولادی جوش مستقیم فشاری، برای شناسایی نقص عرضی یا طولی در جوش لوله فولادی جوش مستقیم مشخص کردن می‌کنیم، برای این منظور از جفت‌کننده جت (ستون آب) برایشکست‌یابی با امواج در سراسر طول جوش استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی :فولاد آلیاژی – کاربرد و خواص آن – دکتر فولاد

با استفاده از کوپلینگ (ستون آب)، جفت (سنتر) میان پروب و لوله فولادی جوش مستقیم خلق می‌شود، به گونه‌ای که پرتو صدای موج موجوده توسط پروب از طریق رابط آب یا فولاد به داخل لوله فولادی وارد می‌شود و با تبدیل شکل موج، به عیب‌یابی خالص شیری روی خط جوش لوله فولادی جوش مستقیم پرداخته می‌شود. بنابراین برای انجام عیب‌یابی خالص شیری در جوش، زاویه تابی پروب بین زاویه حیاتی I و زاویه حیاتی II باید با استفاده از قانون شکست حاصل شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید