حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

جدول وزن ورق فولاد

جدول وزن ورق فولاد مبارکه-دکتر فولاد

کارخانه فولاد مبارکه ورق آهن خود را به صورت فابریک (شیت) و رول عرضه می‌کند. به‌همین‌دلیل وزن ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان را هم می‌توان برای هر شیت محاسبه کرد و هم هر رول. این دسته از ورق‌ها، در صنایع مختلفی کاربرد دارند و معمولا به‌عنوان ماده اولیه برای تولید ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف به‌کار می‌روند. جرم آن‌ها به صورت مستقیم روی جرم محصول نهایی تأثیر دارد و به احتمال زیاد، روی عملکرد آن هم اثر خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال اگر وزن بدنه یک خودرو، بیشتر از استاندارد تعیین شده باشد، احتمالا در هنگام حرکت با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو، صنعتگران پیش از خرید ورق‌های فولادی، باید وزن آن‌ها را بررسی کنند. در این مقاله جدول وزن و فرمول محاسبه وزن ورق آهن فولاد مبارکه را ارائه می‌دهیم و درباره ارتباط جرم و قیمت این محصول نیز صحبت می‌کنیم.

لوله مانیسمان

روش محاسبه وزن ورق آهن فولاد مبارکه

ورق آهن معمولا به روش نورد گرم تولید می‌شود. در فرایند تولید این محصول، دمای شمش بالا می‌رود، تحت فشار غلطک‌ها قرار می‌گیرد، ضخامت آن کم می‌شود تا به اندازه یک ورق برسد و در نهایت خنک خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود وزن ورق نهایی با وزن شمش آهنی که برای تولید آن مورد استفاده قرار گرفته، یکی باشد. در اغلب موارد هم وزن ورودی و خروجی دستگاه‌ها، تقریبا برابر است.

در بعضی از صنایع، دقت اندازه‌گیری وزن ورق آهنی فولاد مبارکه اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل نمی‌توان به جرم شمش‌های اولیه اکتفا کرد و باید وزن خود ورق را به دست آورد. برای این کار هم می‌توان شیت‌ها و رول‌ها را روی باسکول‌های بزرگ قرار داد و هم می‌توان از فرمول‌های محاسباتی استفاده کرد.

فرمول محاسبه وزن ورق آهن فولاد مبارکه عبارت است از:

حجم ورق × چگالی آهن = وزن ورق

برای به دست آوردن حجم ورق آهنی، باید طول (بر حسب متر) را در عرض (بر حسب میلی‌متر) و ضخامت (بر حسب میلی‌متر) ضرب کنید و حاصل را بر هزار تقسیم کنید. چگالی آهن هم معمولا ۷.۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب است،

جدول وزن ورق فولاد مبارکه-دکتر فولاد
جدول وزن ورق فولاد مبارکه-دکتر فولاد

جدول وزن ورق آهن فولاد مبارکه

اولین راه برای محاسبه دقیق وزن ورق سیاه، استفاده از باسکول است. اما اگر این وسیله در دسترس شما قرار ندارد، بهتر است از جدول وزن استفاده کنید. در جدول وزن، جرم سایزها و انواع ورق‌های آهنی محاسبه شده و قرار گرفته. کارخانه نیز محصولات خود را مطابق با این جدول و با درصد خطای بسیار کم تولید می‌کند.

ارتباط وزن و قیمت ورق آهن فولاد مبارکه

وزن هر محصول مشخص می‌کند چه مقدار مواد اولیه در تولید آن به کار رفته است. بنابراین این مسئله روی قیمت آن هم تأثیر دارد. البته وزن محصولات معمولا ثابت می‌ماند و آنچه باعث نوسان قیمت ورق آهنی این برند می‌شود، نوسان قیمت آهن است. بعد از اینکه با توجه به ابعاد و جرم، ورقی که به آن نیاز دارید را انتخاب کردید

در دکتر فولاد ، اطلاعات، اخبار و قیمت‌های مربوط به تمام محصولات فولادی به صورت روزانه درج می‌شود و یک منبع معتبر برای افراد فعال در بازار آهن است.


مقاله های پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید