حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاهش مصرف فولاد در جهان | دکتر فولاد

کاهش مصرف فولاد در جهان

فولاد-ایران

 

با توجه به سیاست ‌های پولی سخت ‌تر و قیمت‌ های بالای انرژی در جهان، میزان تقاضا برای مصرف فولاد در جهان کاهش یافته است.

بررسی میزان تقاضا برای فولاد

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به دلیل بحران انرژی اروپا و کندی اقتصاد در چین کاهش یافته است.

انجمن جهانی فولاد در تحقیقی که روز چهارشنبه (۱۹ اکتبر) منتشر شد، اظهار کرد:

تقاضا برای فولاد که به طور گسترده به عنوان یک فشارسنج اقتصادی در نظر گرفته می شود، تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۳ درصد کاهش خواهد یافت. در نتیجه این امر چشم انداز افزایش تولید در ماه آوریل را نقض خواهد کرد.  بررسی ها نشان داده میزان مصرف فولاد در ماه آوریل ۲۰۲۲ توسط چین که تولید کننده برتر محصولات فولادی است، به دلیل رکود در بخش املاک این کشور ۴ درصد کاهش خواهد یافت.

تحلیل گران بازار اعلام کردند با توجه به عبور از دوران پرفراز و نشیب همه گیری ویروس کرونا، در پیش ‌بینی های انجام شده توسط انجمن جهانی فولاد برای بخش فولاد تغییراتی اتفاق افتاده است. بیشتر شرکت ‌ها با توجه به کاهش محدودیت‌ های ویروس کرونا از رونق قیمت‌ ها سود بردند. اما باید توجه داشت که مدت کوتاهی پس از آن با کاهش تقاضا مواجه شدند زیرا سیاست ‌های پولی سخت ‌تر و قیمت‌ های بالای انرژی به رشد بخش فولاد آسیب وارد کرد.

منابع خبری اعلام کردند در اتحادیه اروپا که بحران انرژی به ویژه حاد بوده است، استفاده از فولاد هم در سال جاری و هم در سال آینده کاهش خواهد یافت زیرا افزایش هزینه ها میزان تولید کارخانه ها و سازندگان را کاهش می دهد.

تحلیل گران بانک سرمایه گذاری Jefferies  گزارش دادند که حدود یک دهم ظرفیت فولادسازی در اروپا بدون استفاده است.

معامله گران گزارش دادند که میزان مصرف فولاد در روسیه نیز ممکن است در سال آینده حدود ۱۰ درصد کاهش یابد زیرا تحریم های مرتبط با جنگ در اوکراین اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار داده است.

با این حال به نقل از چندین منع خبری، برخی از کشورها با چشم انداز بهتری روبرو هستند، زیرا استفاده از فولاد در هند و ایالات متحده تا سال آینده رشد خواهد کرد.

انجمن جهانی #فولاد در روز چهارشنبه (۱۹ اکتبر) اعلام کرد که انتظار می رود تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۳ اندکی افزایش یابد.

 

مشاوره و خرید شیرآلات صنعتی

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید