حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

میل کروم دکتر فولاد

میل کروم

میل کروم دکتر فولاد، چیست؟

این بار دکتر فولاد یکی از بهترین و با سابقه ترین مرجع های تخصصی فولاد در ایران، قصد دارد تا با ارائه مقاله ای در مورد میل کروم و نحوه ساخت آن شما عزیزان را راهنمایی کند.

دکتر فولاد اراده دهنده انواع فولاد آلیاژی، فولاد، میلگرد، میل کروم، ورق فولادی، تسمه فولادی، انواع لوله و … واقع در بازار آهن شادآباد تهران می باشد که شما می توانید به صورت حضوری و به صورت تلفنی نسبت به خرید فولاد و یا دریافت مشاوره اقدام نمایید.

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد این مقاله در مورد میل کروم بوده که می توانید جزئیات دقیق تر را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

امروزه فولاد به انواع مختلفی تقسیم می شود که می توان به انواع میله ها، انواع ورق، انواع لوله و … اشاره نمود. یکی از انواع این میله ها میل کروم می باشد. میل کروم از یک نوع آلیاژ کروم ساخته شده است با نام دیگر شافت کروم نیز شناخته می شود. ویژگی های آن عبارت است از:

  1. درجه سختی بالا
  2. مقاومت بالا در مقابل سایش
  3. مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی
  4. تحمل فشار عالی مقاوم در برابر رطوبت

به دلیل مقاومت خوبی که این محصول در مقابل رطوبت دارد، از آن در محیط های مرطوب استفاده بسیاری می شود و می تواند یک گزینه بسیار خوب در میان دیگر محصولات باشد.

کیفیت کروم به کار رفته در میل کروم می تواند تاثیر بسزایی در استحکام آن داشته باشد. رنگ طبیعی این محصول به رنگ خاکستری است و راحتی دچار تغییر رنگ نخواهد شد. به دلیل بالا بودن درجه سختی آن، مناسب برای کارهایی نظیر جوش کاری می باشد.

آلیاژ میل کروم که با نام دیگر شافت کروم نیز معروف است، جزئی از آلیاژ های مربوط به خوزه صنعتی خاص بوده و جنس زیر ساخت آن نیز از فولاد CK45 می باشد. به صورت عمده از آن برای ساخت جک های هیدرولیک و جک های پنوماتیک استفاده می گردد.

برای خرید میل کروم و قیمت روز میل کروم از دکتر فولاد اقدام به عمل آورید. ۰۲۱۶۶۶۷۲۵۷۷

ویژگی میل کروم:

در موارد زیر به ویژگی میل کروم یا شافت هارد کروم خواهیم پرداخت:

  • دارای سطح صاف
  • مقاومت بالا در مقابل سایش
  • قابل استفاده به عنوان لایه پوششی

در صنعت از آهن برای تولید لایه های داخلی استفاده می گردد و لایه سطحی آن ها تولید شده از کروم است که این لایه سطحی به عنوان شافت کروم نیز شناخته می گردد.

نکته جالب این است که میل کروم قابلیت تحمل دما تا 400 درجه سانتی گراد را داشته و حتی در دما های بیشتر نیز تغییری در عملکرد آن به وجود نمی آید. از دیگر ویژگی های آلیاژ میل کروم می توان به مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت بسیار خوب در برابر ضربه و همچنین صافی سطح اشاره نمود.

به دلیل سختی بالای لایه سطحی این محصول، از آن در محیط هایی که دارای استطکاک بالا می باشد استفاده بسیاری می گردد.

میل-کروم

کاربرد شافت هارد کروم:

از قابلیت های شافت هارد کروم می توان به تغییر رنگ ندادن آن اشاره نمود. به این علت که کروم از جنس فلز براق بوده و به همین دلیل نیاز به تغییر رنگ نخواهد داشت و همینطور در اکثر اکسایش ها نیز سیاه نمی شود. میل کروم در اندازه های متفاوتی تولید و روانه بازار می گردد که اندازه معمول آن بین 20 میلی متر تا 70 میلی متر متغیر است.

از کشور های تولید کننده این محصول می توان به کشور های ارکیه، رومانی، ایران و چین اشاره نمود.

محاسبه قیمت میل کروم به مواردی همچون لایه داخلی، سایز میل کروم و قطر پوششی آن بستگی دارد و دارای قیمتی ثابت و معین نمی باشد. قطر پوششی میل کروم بایستی استاندارد بوده و حد اقل 15 میکرون و حد اکثر 20 میلی متر باشد.

از دیگر کاربرد های میل کروم می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • جک هیدرولیک صنایع ذوب و فلزات
  • جک هیدرولیک دستگاه های معدنی
  • جک هیدرولیک دستگاه های حفاری
  • جک هیدرولیک دستگاه پمپ بتن

سخت کاری القایی:

سخت کاری القایی (induction hardening) یا به عبارتی دیگر سخت کردن به روش القایی، فرایندی بوده که در آن سطح فلز رسانا را با قرار دادن در میدان مغناطیسی سخت می کنند. میلگردی که از این طریق تولید شو را هارد کروم یا کروم سخت می نامند.
نحوه تولد آن هم به این گونه بوده که زمانی که فلز رسانا را درون یک میدان مغناطیسی قرار می دهند، آن فلز گرم شده و بلافاصله آن را درون مخزنی خنک می گذارند.

این عمل موجب می شود تا کریستال هایی که در لایه بیرونی آن ایجاد شود و خواص خود را حفظ کند. هارد کروم مقاومت بسیار بالایی را در برابر خم شدن، سایش، خوردگی و زنگ زدگی دارا می باشد.

شافت چیست؟

شافت به نوعی میلگرد از جنس فولاد گفته می شود که برای انتقال نیرو و انتقال انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. از شافت ها به عنوان ریل جهت حرکت بلبرینگ ها استفاده می گردد. جنس این محصول اغلب از فولاد CK45 به همراه روکشی از کروم می باشد.

شافت ها نیز به دو دسته شافت هارد کروم و شافت معمولی تقسیم نمود. کیفیت شافت را عواملی همچون کیفیت آلیاژ، کیفیت ماشین کاری، کیفیت پوشش دهی، قطر کروم و … تحت تاثیر قرار می دهد.
شما می توانید برای خرید میل کروم و همینطور دیگر محصولات فولادی نظیر: فولاد، ورق فولادی، تسمه فولادی، فولاد ساختمانی، فولاد CK45 ، فولاد گرمکار، فولاد سرکار، فولاد آتشخوار، لوله های مانیسمان، فولاد سمانته و … در هر ساعت از شبانه روز با همکاران ما در شرکت دکتر فولاد تماس حاصل بفرمایید.

همچنین در تمامی روز های هفته همکاران ما در دکتر فولاد آماده ارائه خدماتی نظیر مشاوره و خرید انواع فولاد به شما هموطنان گرامی می باشند.

مقاله پیشنهادی : لوله مانیسمان (در رده های مختلف)-دکتر فولاد

میلگرد کروم سخت

میلگرد کروم سخت در ساخت سازه های بلند فولادی، در صنایع انتقال برق در ادوات بزرگ حمل و نقل مانند کشتی ها، و تماما ماشین ها یا ربات هایی که نیاز به حمل و فشار نیروی زیادی دارند استفاده می شود و گفته می شود یکی از بهترین انواع میلگرد، میلگرد کروم سخت یا شف هارد کروم است. کیفیت میلگرد کروم سخت بسیار مهم و با اهمیت بوده و از مواردی است که کمی غفلت در انتخاب آن، خسارات زیادی به بار می آورد.

شفت هارد کروم

شفت هارد کروم  در بسیاری از صنایع بدون هیچ تغییر رنگی استفاده می شود زیرا کروم فلزی براق است که برای استفاده از آن، نیازی به تغییر رنگ نیست، به ویژه که ضد زنگ هست و به لایه روکش احتیاجی ندارد و هیچ گاه در اثر اکسایش سیاه نمی شود. همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، میلگرد کروم از دو جز تشکیل می شود. لایه داخلی میلگرد از جنس انواع آهن و لایه رویی که در نقش محافظ لایه داخلی است، از جنس کروم است. نام فعالیتی که در ساخت این نوع کروم ها انجام می شود، اینداکشن است.

قیمت شفت هارد کروم

قیمت شفت هارد کروم به نوع لایه داخلی، اندازه هارد کروم بر اساس متر، قطر پوششی شفت هارد کروم وابسته است.  قطر پوششی این نوع میلگردها باید از استاندارد میلگرد پیروی کرده و حداقل پانزده میکرون و تا حداکثر بیست میلی متر باشد. از دیگر فلزاتی که به عنوان لایه داخلی می توان استفاده کرد شامل مس و آلومینیوم است که به دلیل ویژگی های متفاوت، کاربردهای مختلفی خواهند داشت.

قیمت شافت کروم

قیمت شافت کروم را با تماس با شرکت شهر آهن مطلع گردید. فروشنده میل کروم در ایران زیاد است ولی باید توجه داشت که این قطعات در صنایع حساسی مانند حمل و نقل استفاده می گردد که هرگونه سهل انگاری ، خیلی خطرناک خواهد بود و ممکن است باعث مرگ انسان های زیادی شود. برای خرید و اطلاع از آخرین قیمت میلگرد می توانید به فروشگاه اینترنتی دکتر فولاد مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید شیرآلات صنعتی کلیک کنید

 

 

میل کروم برای چه مواردی استفاده می شود؟
اغلب در محیط هایی که به استحکام بالا، هزینه کم و مقاومت در برابر خوردگی نیاز دارند، مانند ظروف آشپزی، کارد و چنگال، و لوازم صنعتی استفاده می شود. کروم اغلب برای تزئین انتخاب می شود زیرا از فولاد ضد زنگ روشن تر و براق تر است

فولاد روکش کروم برای چه مواردی استفاده می شود؟
آبکاری کروم برای چه مواردی استفاده می شود؟ آبکاری کروم برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی، سختی سطح، تسهیل فرآیند نگهداری فلز یا برای اهداف صرفاً تزئینی استفاده می شود.

سه کاربرد رایج کروم چیست؟
کروم در متالورژی برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی و پوشش براق استفاده می شود. به عنوان رنگ و رنگ، نمک های آن شیشه را به رنگ سبز زمردی در می آورند و برای تولید یاقوت های مصنوعی استفاده می شود. به عنوان یک کاتالیزور در رنگرزی و دباغی چرم؛ برای ساختن قالب برای پخت آجر.

معایب روکش کروم چیست؟
کروم ترک می خورد و/یا پوست می کند. بنابراین حفاظت در برابر خوردگی به خطر می افتد و ممکن است زنگ زدگی ایجاد شود… آبکاری کروم خود یک فرآیند شیمیایی است که می تواند به شدت به کارگران و محیط زیست آسیب برساند: حمام کف کننده حباب تولید می کند. وقتی این مواد می ترکند، تری اکسید کروم خارج می شود که بسیار سرطان زا است.

آیا روکش کروم ضد زنگ است؟
روکش کروم زنگ نمی زند، اما وقتی آسیب ببیند – ممکن است کسل کننده به نظر برسد. اگر آبکاری در اثر آسیب تصادفی یا سایش طبیعی در طول زمان از بین برود، هسته فلزی می تواند زنگ بزند.

چگونه کروم آسیب دیده را تعمیر کنم؟
قسمت کروم را ایزوله کنید.
زنگ زدگی را خراش دهید.
فلز را درمان کنید.
کروم را تمیز کنید.
زنگ زدگی را درمان کنید.
اجازه دهید پولیش فلزی خشک شود.
آن را پاک کنید.
کروم را جلا دهید.

‫0/5 ‫(0 نظر)