حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لوله مانیسمان (در رده های مختلف)-دکتر فولاد

خرید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان (در رده های مختلف)-دکتر فولاد

لوله مانیسمان (در رده های مختلف)
لوله مانیسمان (در رده های مختلف)-دکتر فولاد

شناخت لوله مانیسمان اصل از فیک

لوله مانیسمان به دلیل مقاومت منحصر به فرد خود یکی از مهمترین عناصر در ساخت و ساز می باشد. در حال حاضر فروش لوله مانیسمان افزایش چشمگیری داشته است و این رشد به دلیل استحکام بالای این لوله حتی در کلاس (20) است که نازک است حفظ شده است.

لوله Manseman انتخاب مناسبی برای آب ، گاز و … است. به دلیل درجه منحصر به فرد مواد فولادی در برابر خوردگی مقاوم است.اگر می خواهید لوله اصلی فولادی را با بالاترین کیفیت خریداری کنید باید روش اصلی تشخیص لوله را شناسایی کنید و توجه داشته باشید که اگر قیمت لوله Manseman ارزان باشدممکن است یک محصول اصلی نباشد.لوله Manseman از فولاد با کیفیت بالا با روکش قرمز و آبی ساخته شده است که ایمن و سازگار با محیط زیست است.لوله های فولادی اصلی از مواد با کیفیت بالا و ایمن ساخته شده است.

مقاله پیشنهادی : بهترین لوله های مانیسمان Mannesmann دکتر فولاد

وجود چین و حفره در لوله مانیسمان

لوله مانیسمان Manseman نوعی لوله است که می تواند با مواد و تکنیک های مختلف طبقه بندی شود. در اصل ، لوله یکپارچه جعلی دارای چین و چروک و چین هایی بر روی سطح آن است و حتی در سراسر لوله نیز قابل مشاهده است. چین و چروک ها قطعاً مربوط به روند تولید آنها است ، اما تولید کنندگان حرفه ای و کار مناسب در تلاشند تا بالاترین لوله مانیسمان را بسازند. لوله تقلبی به دلیل کوچک شدن و چینی روی سطح آن به راحتی ترک خورده است و استحکام آن بسیار کم است.

لوله مانیسمان از انواع رنگ ها و اشکال تشکیل شده است ، اما به دلیل کوچک شدن بعد از گرم شدن ، چین و چروک و چین هایی روی سطح آن دارد. مردم می توانند ببینند که لوله یکپارچه واقعی هیچ چین و چروک و چین هایی روی سطح آن ندارد و در سراسر لوله قابل مشاهده است. لوله جعلی به راحتی در حال ترکیدن است زیرا به دلیل خطاهای تولید و مواد چینی به سرعت کوچک می شود.

لوله مانیسمان
لوله مانیسمان

لوله مانیسمان Manseman نوعی لوله آهن یکپارچه با استحکام و سختی زیاد است. سطح لوله صاف است و همین امر باعث می شود خیلی بهتر از لوله فولادی بدون درز باشد. روشهای زیادی برای تشخیص اینکه آیا این اصل یا جعلی است ، وجود دارد ، اما بارزترین روش بررسی اینکه آیا حفره هایی روی سطح آنها وجود دارد یا خیر. هنگامی که یک جسم برای مدت طولانی روی سطح می چرخد ، این نوع آسیب در سطح ظاهر می شود

شرکت لوله مانیسمان یکی از مارک های مشهور لوله آهنی با کیفیت بالا در چین است. این متخصص در تولید انواع مختلف لوله ها ، مانند لوله استاندارد فولادی کربن ، لوله های یکپارچه دیواری سنگین و غیره تخصص دارد. سطح هر لوله قبل از جوشکاری جلا داده می شود ، بنابراین هیچ گونه زخم جوش یا اثری از جوشکاری وجود نخواهد داشت. بنابراین ، تشخیص اینکه آیا لوله محوری از آهن ، مس یا تیتانیوم ساخته شده است ، برای دیگران دشوار است.

رده های مختلف لوله مانیسمان

هر یک از انواع لوله های بدون درز برای صنایع خاصی مناسب است و مهم است که بدانید به کدام نوع لوله بدون درز نیاز دارید. اصولاً انواع لوله های بدون درز بر اساس شکل ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.لوله های فولادی بدون درز بدون هیچ گونه اتصال یا درز جوشی تولید می شوند.

از آنجایی که سطح داخلی آنها صاف و منظم است، لوله های بدون درز به راحتی تمیز می شوند و به راحتی آسیب نمی بینند. این کار خطر ترک یا نشت داخل لوله را از بین می برد.درز در لوله بدون درز توسط دستگاه اتوماتیکی تولید می شود که انتهای لوله را با یک بازوی رباتیک جوش می دهد تا تحت فشار و گرما درز ایجاد کند که به شدت استحکام محصول را افزایش می دهد و احتمال نشتی را کاهش می دهد.

لوله مانیسمان رده 40
لوله مانیسمان رده 40

رده 20 لوله مانیسمان

لوله مانیسمان نوعی لوله فولادی سبک بدون درز است که برای انتقال گاز و آب کاربرد فراوانی دارد. کاربردهای مختلفی در صنعت ساختمان، کمپرسورها و غیره دارد.1.کیفیت بالا و قیمت رقابتی 2. عمر کاری طولانی 3. نصب آسان

طبق اطلاعیه سازمان نظام مهندسی ساختمان، لوله کشی ساختمان ها باید ساخته شود به همین دلیل از لوله فولادی کلاس 20 بدون درز استفاده می کنند، زیرا فشار کاری لوله کلاس 20 به حدی است که آسیبی به آن وارد نمی شود. در اثر حوادثی مانند نشت سازه یا زلزله. در نتیجه تا حد زیادی از خسارات جلوگیری می شود.

در همین راستا مانیسمن لوله فوق باریک کلاس 20 با کیفیت بالا تولید می کند که برای استفاده در تعداد زیادی از ساختمان ها مناسب است. این محصول از نظر کار ساختمانی کیفیت و سفتی بالایی دارد و می توان از آن به عنوان لوله فولادی معمولی استفاده کرد.

رده 40 لوله مانیسمان

لوله مانیسمان در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد دارد. ضخامت لوله بدون درز کلاس 40 بیشتر از لوله بدون درز کلاس 20 است زیرا با افزایش کلاس لوله مستقیماً بر ضخامت آن تأثیر می گذارد. لوله مانیسمان کلاس 40 به sch40 نیز معروف است زیرا این نوع لوله به دلیل بدون درز بودن از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است و به همین دلیل از لوله کلاس 40 برای لوله کشی برج ها، خطوط آتش نشانی و علاوه بر کیفیت و قیمت استفاده می شود. لوله مانیسمن. رده 40 نیز مناسب تر است

از تکنیک های پیشرفته ساخت برای ریخته گری و قرار دادن دو یا چند لوله جوش داده شده در یک لوله واحد به منظور تشکیل یک لوله بدون درز استفاده می کند. لوله بدون درز استاندارد HS کلاس 40 ANSI متعلق به یک هدف کلی از فولاد ضد زنگ فریتی پایین‌ترین درجه است که برای ساخت لوله‌های تحت فشار، خطوط تامین آب و سایر کاربردهایی که مقاومت بالایی در برابر خوردگی مورد نیاز است استفاده می‌شود.

 

مراحل ساخت لوله مانیسمان

لوله های بدون درز با فرآیند جوشکاری تولید نمی شوند و فرآیند تولید لوله های فولادی بدون درز در پایان قرن نوزدهم توسعه یافت. آزمایش‌ها، فناوری‌ها و تا زمانی که ثبت اختراع فرآیند سوراخ کردن یا فرز متقاطع لوله بدون درز تا سال 1880 به طور گسترده شناخته شد و تولید لوله در مقیاس بزرگ مانهایم آغاز شد. در فرآیند سوراخ کردن شمش، محور نورد موازی با محور شمش بخشی از فرآیند تولید است.

با چرخش در همان جهت، نورد یک مسیر اسپیرال برای عبور شمش از شکاف رول ایجاد می‌کند که سرعت خروج حدود ۱۰ برابر سرعت دورانی غلتک کاهش یافته است. در ادامه روش تولید لوله مانیسمان را بیان خواهیم کرد.

آماده سازی مواد اولیه:

همانطور که می‌دانید لوله های درزدار با ورق فولادی به تولید می‌رسند و لوله های بدون درز با دو ماده زیر به تولید می‌رسند:

  • مقاطع چهار گوش فولادی؛
  • شمش فولادی.

در مرحله اول برای تولید لوله بدون درز، شمش یا مقاطع چهار گوش وارد کارخانه می‌شوند که باید علاوه بر وارد کردن مواد اولیه، ضخامت، رده، استاندارد لوله مانیسمان و سایر ویژگی های لوله بدون درز را نیز در نظر بگیرید. پس این در زمان تولید لوله فولادی اهمیت زیادی دارد که مشخص کنید لوله را با چه سایز، ابعاد و استانداری به تولید می‌رسانید.

برش و گرمادهی شمش

در کارخانه تولید لوله بدون درز شمش وارد خط تولید می‌شود و در سایز های مخصوص برش می‌خورند و بعد از آن کوره های قوسی، فرایند گرم کردن شمش را آغاز می‌کنند. در این زمان باید شمش ها حرارت زیادی ببینند تا نرم شده و شکل بگیرند. در این مرحله سنبه کشی لوله صورت می‌گیرد که به لوله در این مرحله شکل و قوس می‌دهند

تاب گیری لوله بدون درز

همانطور که می‌دانید تولید لوله مانسمان در ایران نیز به خوبی صورت می‌گیرد که تولید داخلی روی قیمت لوله بدون درز نیز تاثیر گذار است. پس از اینکه سنبه کاری روی لوله انجام می‌شود، نوبت تاب گیری و تنظیم سر و ته شمش می‌شود که در این قسمت شمش شکل و شمایل یک لوله را به خود می‌گیرد و تنها باید کار های پایانی روی لوله مانیسمان صورت بگیرد.

در این مرحله طبق سفارش مشتریان نیز می‌توان عمل نمود و با توجه به سایز و ابعاد سفارشی مشتری لوله مانیسمان به تولید می‌رسد.

تکمیل تولید

لوله های تولید شده به مرحله تست و بازرسی می‌روند و در مرحله تست، ضایعات و محصولات بی کیفیت از رده خارج شده و سایر لوله های با کیفیت در سایز و ابعاد مختلف بسته بندی می‌شوند. دیگر روشهای تولید لوله بدون درز روش ریخته گری گریز از مرکز و یا روش ریخته گری پاششی می‌باشد.

مشخصات فنی لوله مانیسمان

لوله مانیسمان(Mannesmann pipe) یکی از بهترین نوع لوله های بدون درز است که دارای کیفیتی بالا بوده است، به گونه ای که تمامی لوله های فولادی بدون درز دارای مشخصات و استاندارد جهانی یکسانی می‌باشند. در ادامه به بیان مشخصات فنی لوله مانیسمان می‌پردازیم تا بدان بیشتر آشنا شوید! همانطور که می‌دانید لوله بدون درز طبق استاندارد های جهانی به تولید می‌رسند که این استاندارد ها شامل حداقل و حداکثر هایی هستند که سبب تفاوت قیمت لوله در رده های مختلف شده است.

SPEC 5L: این استاندارد مربوط به استاندارد ابعادی، نوع ماده و شرایط ویژه انتقال سیال به لوله استیل جوشی و لوله بدون درز مناسب برای خطوط لوله استفاده و به کار برده می‌شوند که عمده مشخصات فنی لوله را رقم می‌زنند.

ASTM A 106 / ASME SA 106: این نوع استاندارد مشخص شده برای سرویس هایی با دمای بالا مناسب هستند به گونه ای که مشخصات استاندارد فنی لوله استیل کربن استیل بدون درز نیز می‌باشند.

ASTM A 333 / ASME SA 333: این استاندارد لوله بدون درز در اصل برای پروژه هایی با دمای پایین تعریف شده است به گونه ای که مشخصات استاندارد و فنی لوله فولادی بدون درز را تعریف نموده است.

 

مقاله های مرتبط :

‫0/5 ‫(0 نظر)