حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ورق فولادی دکتر فولاد

ورق فولادی دکتر فولاد

فولاد امروزه به اشکال گوناگونی تولید و روانه بازار می شود که یکی از این فرآورده های فولاد، ورق های فولادی می باشد. ورق فولاد در صنعت استفاده های متعددی دارد و همچنین از انواع مختلفی تشکیل شده است که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم.

ورق فولادی با ساختار های متفاوتی بسته به استفاده ای که در صنعت دارند مورد بهره برداری قرار می گیرد. به عنوان مثال ورق فولادی را در صنعت ساختمان سازی، صنعت خودروسازی، صنایع پتروشیمی و … استفاده می کنند. در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی دقیق انواع ورق های فولادی بپردازیم.

ورق سیاه

ورق سیاه یکی از انواع ورق های فولادی می باشد که با نام دیگر ورق گرم نیز شناخته می شود. این نوع از ورق از سه دسته ی ورق سیاه صنعتی، ورق سیاه آلیاژی و ورق سیاه معمولی تشکیل گردیده است. استاندارد این نوع از ورق بین ST33 تا ST52 می باشد. این نوع از ورق از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار می باشد که یکی از علت های این انعطاف دارا بودن کربن در این ورق است. کاربرد ورق سیاه بیشتر در صنعت هایی همانند ساخت سوله، اسکلت سازی، صنعت سد سازی، ساخت مخازن و … بوده و به دو صورت رول و شیت عرضه می شود. برای خرید ورق سیاه می توانید در هر ساعت از شبانه روز با همکاران ما در دکتر فولاد تماس حاصل بفرمایید.
ورق روغنی
ورق روغنی نوعی دیگر از ورق فولادی می باشد که نام دیگر آن ورق سرد است. نحوه ساخت این ورق در طی عملیات نورد سرد صورت گرفته و در نهایت از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار می شود. این ورق نیز همانند ورق سیاه به سه دسته ST12 ، ST13 و ST14 تقسیم می شوند. نوع اول را معمولی نامیده، نوع دوم را کششی و نوع آخر را ورق فوق کششی می نامند. بیشترین کاربرد را این نوع از ورق در ساختمان سازی و قطعات خودرو که در معرض خوردگی هستند، دارا می باشند. برای اطلاع از قیمت ورق روغنی و یا خرید ورق روغنی می توانید به مشاورین دکتر فولاد تماس حاصل بفرمایید.

تماس:

02166672577

02166672677

09022678585

09102525360

مدیریت:
09128686710

ورق گالوانیزه

نوعی از ورق روغنی بوده که نام دیگر آن ورق سفید می باشد. رویه این ورق با فلز پوشانده شده که مقاومت آن را در مقابل زنگ زدگی بالا برده است. بنابراین از این نوع از ورق در مکان هایی استفاده می شود که از رطوبت بیشتری برخوردار هستند. همانند تانکر ها. نحوه عرضه این ورق به دو صورت رول و فابریک می باشد.

شیرآلات صنعتی تهران

ورق رنگی

نوعی ورق گالوانیزه می باشد که به صورت رنگ کوره ای به وجود آمده و علاوه بر زنگ زدگی در مقابل خوردگی نیز مقاومت بسیار خوبی را دارا می باشد. از دیگر مکان هایی که از این ورق مورد استفاده قرار می گیرد می توان به محیط های اسیدی و قلیایی نیز اشاره نمود. عمده ی استفاده از این ورق در فضا های برونی ساختمان ها همانند سقف می باشد. چرا که از زیبایی بصری بسیاری نیز برخوردار هستند.

خرید فولاد MO40

ورق اسیدشویی

از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به ورق روغنی داشته و به علت شستوشوی آن با اسیدکلریدریک، آلودگی ها و ناخالصی های سطحی آن برطرف شده و سطحی صاف و صیقلی را پیدا می کنند. این نوع از ورق نیز به دو صورت رول و شیت در بازار عرضه می شود.

ورق آجدار

یک نوع از ورق گرم بوده که بر روی قسمت سطحی آن برآمدگی هایی به شکل های مختلف وجود داشته که هر کدام از این برآمدگی ها به صورت های بادامی، الماسی و شطرنجی می باشند. این نوع از ورق به گل ورق نیز معروف است. علت استفاده از این برآمدگی ها بر روی قسمت سطحی آن ها این است که از لغزندگی آن کاسته و یا از بین برود. عمده استفاده ها از این ورق در مکان هایی می باشد که مانع از لغزیدن افراد شود. همانند راه پله ها، کف خودرو، کشتی و دستگاه های صنعتی.

ورق قلع اندود

همانطور که از نامش پیداست نوعی از ورق فولادی از نوع ورق سیاه بوده که پس از نورد سرد و زمانی که به ضخامت دلخواه رسید، توسط قلع و یا کروم با فرآیند الکترولیت پوشانده می شود.در برخی اوقات نیز برای پوشاندن سطح این ورق از روکش های پلیمری نیز استفاده می کنند تا مقاومت ورق را در برابر زنگ زدگی بالا ببرند. عمده مصرف این ورق در صنایع غذایی برای بسته بندی کنسور ها بوده و همینطور در ساختمانی سازی و خودر سازی نیز استفاده بسیار زیادی را دارد.

ورق آلیاژی

نوعی ورق سیاه می باشد که تحت عملیات حرارتی با عنصر هایی همانند کربن ترکیب شده و سختی و چقرمگی آن افزایش پیدا می کند و از استحکام بیشتری در برابر زنگ زدگی و سایش برخوردار می شود. کاربرد این نوع از ورق در صنعت قطعه سازی، پل سازی، ساخت سکو های نفتی، ساخت بدنه کشتی و … می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلیاژی و همینطور خرید ورق آلیاژی با همکاران ما در شرکت دکتر فولاد تماس حاصل بفرمایید.

‫5/5 ‫(1 نظر)