به گزارش «ایسنا»، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به نیمه ابتدایی سال گذشته داشته است. طی این مدت ۱۸میلیون و ۸۵۷‌هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۱۷میلیون و ۸۰۸‌هزار تن آهن اسفنجی تولیدشده در ۶ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۹درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر آن در ۶ماه ابتدایی سال‌جاری ۴میلیون و ۷۵۵‌هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که ۴.۸‌درصد بیشتر از میزان تولید آن (۴میلیون و ۵۳۷‌هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است. میزان تولید محصولات فولادی در نیمه نخست امسال ۳درصد بیش از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه، ۱۰میلیون و ۸۳۵‌هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در مدت مشابه سال‌جاری به ۱۱میلیون و ۱۱۲‌هزار تن رسیده است.

طبق آمار، در ۶ماه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی و شمش فولاد (فولاد میانی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۰.۹ و ۰.۲درصدی داشته‌‌‌اند.  تولید مقاطع طویل فولادی ۶میلیون و ۳۵۷‌هزار تن و تولید شمش فولاد ۱۵میلیون و ۴۲۲‌هزار تن در ۶ماه امسال ثبت شده است؛ این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶میلیون و ۲۹۸‌هزار تن مقاطع طویل فولادی و ۱۵میلیون و ۳۹۶‌هزار تن شمش فولاد در کشور به تولید رسیده است.