حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

انواع و اصول کاری شیر گلوب فشار بالا

انواع و اصول کاری شیر گلوب فشار بالا

شیر گلوب فشار بالا چگونه کار می کند؟

با استفاده از یک دستگاه دستی یا یک اکتوئاتور عمل می کند. شیر زمانی شروع به کار می کند که دستگاه دستی به جهت عقربه های ساعت چرخش می کند. اصل کار همان است که شیر به صورت دستی یا خودکار عمل می کند. یک قطعه به نام ساقه گشتاوری که بر روی دستگاه دستی اعمال می شود را به دیسک منتقل می کند. ساقه هنگام حرکت به سمت بالا چرخش می کند و بنابراین دیسک شیر به سمت بالا حرکت می کند.

این فرآیند باعث باز شدن داخلی شیر می شود و جریان سیال اتفاق می افتد. جریان سیال زمانی متوقف می شود که دستگاه دستی به جهت عقربه های ساعت عمل می کند. به عبارت دیگر، ساقه به همان جهتی که به سمت پایین حرکت می کند چرخش می کند. حرکت پایین ساقه باعث حرکت دیسک به سمت پایین به موقعیت نشستن آن می شود.

<yoastmark class=

انواع شیرهای گلوب فشار قوی شیر گلوب فشار قوی

یکی از رایج ترین انواع شیرآلات صنعتی است. این شیر به عنوان شیر الگوی استاندارد نیز شناخته می شود. دارای تنظیمات صندلی تخت است که به دیسک و ساقه اجازه می دهد تا به طور عادی به سمت جریان سیال حرکت کنند. مقاومت جریان در این شیر نسبت به سایر شیرها بسیار بالاست. افزایش مقاومت جریان منجر به افت فشار بالا می شود. بنابراین، خرید این شیر در صورتی که ناحیه مورد استفاده به شدت تحت تاثیر افت فشار کم قرار نگیرد، توصیه می شود. با این حال، این دریچه در هنگام دریچه گاز بسیار خوب عمل می کند.

انواع شیرهای گلوب
انواع شیرهای گلوب

شیر گلوب فشار بالا الگوی زاویه ای این یک شیر منحصر به فرد است که برای تبدیل جریان رسانه به زاویه 90 درجه بدون استفاده از زانویی خط لوله طراحی شده است. مانند سایر شیرها، دیسک سوپاپ به سمت بالا حرکت می کند تا جریان رسانه را باز کند و در هنگام بستن شیر به سمت پایین به موقعیت نشستن می رود. یکی از مزیت های اصلی این شیر این است که می تواند به عنوان یک شیر و همچنین به عنوان زانویی لوله عمل کند و در نتیجه هزینه سیستم لوله کشی را کاهش می دهد.

شیر گلوب فشار بالا الگوی زاویه ای

این یک شیر منحصر به فرد است که برای تبدیل جریان رسانه به زاویه 90 درجه بدون استفاده از زانویی خط لوله طراحی شده است. مانند سایر شیرها، دیسک سوپاپ به سمت بالا حرکت می کند تا جریان رسانه را باز کند و در هنگام بستن شیر به سمت پایین به موقعیت نشستن می رود. یکی از مزیت های اصلی این شیر این است که می تواند به عنوان یک شیر و همچنین به عنوان زانویی لوله عمل کند و در نتیجه هزینه سیستم لوله کشی را کاهش می دهد.

شیر گلوب فشار قوی الگوی Y

این شیر به شیر گلوب فشار قوی الگوی مورب نیز معروف است. این به عنوان جایگزینی برای افت فشار بالا رایج در سایر شیرهای گلوب طراحی شده است. این سوپاپ به گونه ای طراحی شده است که میل و نشیمنگاه دریچه با زاویه 45 درجه به هم می رسند. این طراحی زمانی که شیر کاملاً باز است به یک مسیر جریان مستقیم منتهی می شود و در نتیجه مقاومت جریان سیال کم است. مقاومت جریان پایینی دارد که به کاهش افت فشار کمک می کند. دریچه می تواند برای مدت طولانی تا حدی باز بماند بدون اینکه دچار فرسایش شود.

شیر گلوب فشار قوی
شیر گلوب فشار قوی

 

شیرهای گلوب فشار بالا با انتهای فلنجی

شیرهایی هستند که با انتهای فلنجی ساخته می شوند. انتهای فلنج شامل سوراخ هایی است که به اتصال شیر به لوله کمک می کند. انتهای لوله ای که باید متصل شود نیز باید دارای انتهای فلنجی به اندازه شیر باشد. تولید کنندگان دریچه های گلوب فشار بالا این شیرها را با فلنج های ضخیم طراحی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند استحکام بالای مورد نیاز برای محکم کردن شیر و لوله را تحمل کنند. این نوع شیر به راحتی جمع آوری و از لوله جدا می شود. همچنین به دلیل استحکام بالا در اطمینان از نشتی صفر بسیار قابل اعتماد است. با این حال، سنگین است. افزایش وزن از انتهای فلنج و تعداد پیچ و مهره های استفاده شده ناشی می شود.

شیرهای کروی با انتهای فلنج دار بالا فشار

این شیرها با انتهای فلنج تولید می‌شوند. انتهای فلنج برای حفظ سوراخ‌هایی است که به اتصال شیر به لوله کمک می‌کنند. انتهای لوله که باید متصل شود نیز باید انتهای فلنج با همان اندازه شیر داشته باشد. تولیدکنندگان شیرهای کروی با فشار بالا این شیرها را با فلنج‌های ضخیم طراحی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند مقاومت لازم برای تثبیت شیر و لوله را داشته باشند. این نوع شیر به راحتی قابل تجمیع و تفکیک از لوله است. همچنین به دلیل مقاومت بالا خود، در اطمینان از عدم نشتی صفر موثر است. با این حال، این شیر سنگین است. افزایش وزن از انتهای فلنج و تعداد پیچ و مهره‌های استفاده شده ناشی می‌شود.

شیر گلوب جوشی با فشار بالا

این شیرها از طریق جوشکاری به لوله متصل می‌شوند. روش جوشکاری به طور عمده در مواردی استفاده می‌شود که سیالی که از طریق سیستم لوله‌کشی منتقل می‌شود بسیار خطرناک است. بنابراین هر نشت کوچکی ممکن است منجر به ضرر قابل توجهی برای محیط زیست یا کارکنان لوله‌کشی شود. شیر با یک سر بات یا سوکت طراحی شده است. این سرها درون لوله قرار داده می‌شوند و از دستگاه جوشکاری برای جوشکاری شیر و لوله استفاده می‌شود. این نوع اتصال برای محصولات با فشار بالا، دمای بالا، قابل اشتعال و خورنده بسیار قابل اعتماد است. با این حال، بعد از اتصال شیر به لوله، غیرممکن است آن را جدا کرد مگر اینکه جوش به درستی برداشته شود.

شیر کروی برقی با فشار بالا

این یک شیر کروی با فشار بالا است که با استفاده از یک اکتوئاتور برقی عمل می کند. اکتوئاتور برقی با استفاده از انرژی الکتریکی عمل می کند. انرژی الکتریکی از تامین برق به یک موتور در اکتوئاتور می رسد. سپس موتور شفت خود را چرخانده و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. انرژی مکانیکی گشتاور یا حرکت چرخشی مورد نیاز ساقه شیر را برای حرکت دیسک به منظور باز یا بسته کردن جریان سیال فراهم می کند.

این شیر می تواند به صورت خودکار یا نیمه خودکار عمل کند. این یک شیر با سطوح بالای بهداشت است زیرا به آلودگی کمک نمی کند. با توجه به سطح تمیزی آن، این شیر می تواند در برنامه هایی که سطوح بالای بهداشت مورد نیاز است، استفاده شود. با این حال، این شیر به برق وابسته است؛ بنابراین در صورت قطع برق، عملکرد کارخانه را تحت تأثیر قرار می دهد.

شیر کروی برقی با فشار بالا
شیر کروی برقی با فشار بالا

شیر گلوب پنوماتیک با فشار بالا

این یک شیر است که با استفاده از یک اکتواتور پنوماتیک عمل می کند. اکتواتور با استفاده از هوای فشرده عمل می کند. با این حال، این اکتواتور نیاز به یک منبع تغذیه برای فشرده سازی هوا دارد و بنابراین برق مورد نیاز است. هوای فشرده بر روی یک پیستون درون یک سیلندر عمل می کند و حرکت چرخشی ایجاد می کند. این حرکت به ساقه شیر منتقل می شود و باعث باز یا بسته شدن جریان سیال می شود. این شیر قابل اتوماسیون است تا هزینه های نیروی کار را کاهش دهد و احتمال آسیب دیدن اپراتور شیر را کاهش دهد. این شیر بسیار تمیز است و بنابراین مناسب برای استفاده در صورت نیاز به سطوح بهداشت بالا است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید