حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

روش انتخاب شیرهای گلوب

روش انتخاب شیرهای گلوب

شیر گلوب همانطور که از نامش پیداست یک شیر حرکت خطی با بدنه کروی شکل است که معمولاً به عنوان مکانیزمی شناخته می‌شود که عمدتاً برای جلوگیری یا تنظیم جریان گاز یا مایع درون لوله استفاده می‌شود.

دارای یک نشیمنگاه است که درست در وسط و به نوبه خود موازی با لوله است که دهانه آن با استفاده از دیسک محصور شده است. شیر گلوب دارای یک پلاگین است که به یک پایه متصل است که با استفاده از یک پیچ در شیر‌های دستی عمل می‌کند.

روش کنترل شیر‌های گلوب:

شیر گلوب دیسکی دارد که مسیر جریان را به طور کامل باز یا کاملاً بسته می‌کند. این عمل در یک حرکت عمود بر دیسک دور از صندلی انجام می‌شود. فضای دایره‌ای موجود بین دیسک و حلقه صندلی به تدریج تغییر می‌کند تا جریان سیال از طریق شیر تسهیل شود. هنگامی که سیال از شیر عبور می‌کند، چندین بار جهت را تغییر می‌دهد و در عین حال فشار را نیز افزایش می‌دهد.

به طور کلی، این شیر‌ها با یک ساقه عمودی نصب می‌شوند در حالی که جریان سیال به سمت لوله بالای دیسک متصل است که به حفظ مهر و موم محکم‌تر در هنگام بسته شدن کامل شیر کمک می‌کند.

روش انتخاب شیرهای گلوب
روش انتخاب شیرهای گلوب

کارکرد شیر‌های گلوب:

دریچه‌های گلوب برای سیستم‌های دریچه گاز استفاده می‌شوند زیرا تغییر فاصله تدریجی بین دیسک و حلقه نشیمنگاه به این سوپاپ‌ها توانایی دریچه‌گیری خوبی می‌دهد، جدا از این که به عنوان دریچه‌های خاموش/روشن استفاده می‌شوند. همچنین به دلیل حرکت خطی آن می‌توان از آن در کاربرد‌های دیگر استفاده کرد اما فقط تا زمانی که محدودیت‌های فشار و دما تحت کنترل باقی بماند.

معیار‌های انتخاب شیر‌های گلوب:

عمدتاً به عنوان یک شیر بلوک یا برای تنظیم جریان استفاده می‌شود، جایی که مقاومت در برابر جریان یک عمل بسته شدن مثبت یا بحرانی نیست. داشتن یک پیکربندی عمل سیم پیچی که نمونه‌ای از روش بسته شدن است در مقایسه با سایر شیر‌ها مقاومت بیشتری در برابر جریان دارد.

علاوه بر این، این نوع شیر‌ها از آلیاژ‌های فلزی ساخته شده‌اند، اما محصولات کمی هستند که از مواد مصنوعی استفاده می‌کنند که با توجه به دما، فشار و خواص محیط کنترل‌شده استفاده می‌شوند. این دریچه‌ها زمانی که با فرآیند بخار‌های فرسایشی و خورنده که نیاز به انتخاب مواد مناسب و پوشش‌های بدنه دارد، می‌توانند بیشتر دوام بیاورند.

برای دانستن شیر‌ایده‌آل برای استفاده، در اینجا راهنمای انتخابی است که توسط یک تأمین‌کننده معمولی Globe Valves پیشنهاد شده است:

• در حین انتخاب، به دنبال محرک‌های خطی باشید که مستقیماً کوپل شده‌اند و مشخصات کنترل کیفیت را گذرانده‌اند، یعنی شیر‌های تأیید شده UL FM و شیر‌های تأیید شده WARS که تضمین می‌کند که سازندگان سوپاپ قادر به برآوردن کیفیت مورد نیاز و خواسته شده بودند.

• محرک‌های جفت شده باید به گونه‌ای ساخته شوند که به راحتی نصب شوند و بدون نیاز به هیچ گونه تنظیمات، آداپتور، پیوند یا براکت انجام شوند.

• همیشه از میان مدل‌هایی انتخاب کنید که با نیاز شما مطابقت دارند، به ویژه بین کنترل آب و بخار اولویت دهید.

• شیر‌های گلوب باید بر اساس درصد مشخصات جریان مطابق با آب و مشخصات جریان خطی همراه با کاربرد بخار ساخته شوند.

• موقعیت دقیق سوپاپ باید تأیید شود تا اطمینان حاصل شود که هنگام استفاده، کنترل دمای مناسبی را ارائه می‌دهند.

• مدل‌های شیری را جستجو کنید که دارای تعادل فشار هستند زیرا به بسته شدن بالاتر کمک می‌کند.

نتیجه:

اکنون که عواملی که باید در هنگام انتخاب یک شیر گلوب‌ایده‌آل در نظر گرفته شوند مشخص شده‌اند، باید از آن‌ها استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم محصولی را به دست‌آوریم که از شرایط مطلوبی برخوردار است.

دکتر فولاد به عنوان یکی از توزیع‌کنندگان پیشرو شیرآلات صنعتی در ایران می‌باشد، همیشه اطمینان حاصل می‌کند که به مشتری راه حل و نصب مناسب شیرآلات صنعتی داده می‌شود که برای به حداکثر رساندن آن و جلوگیری از ایجاد ناراحتی در مسیر شیرآلات صنعتی اهمیت اولیه دارد.


مقاله های پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید