حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چگونه از خوردگی لوله های فولاد کربنی جلوگیری کرد؟

چگونه از خوردگی لوله های فولاد کربنی جلوگیری کرد؟

1) اصول خوردگی لوله های فولادی کربن را درک کنید

قبل از انجام عملیات ضد خوردگی لوله های فولادی کربنی، درک اصول خوردگی ضروری است. لوله های کربن فولادی عمدتا از آهن و کربن تشکیل شده اند. هنگامی که در معرض هوا و بخار آب قرار می گیرند، مستعد واکنش های اکسیداسیون هستند و در نتیجه زنگ می زنند. بنابراین، برای حل اساسی مشکل خوردگی لوله های کربن فولادی، باید یک روش موثر ضد زنگ پیدا کنیم.

2) روش های متداول ضد خوردگی برای لوله های فولادی کربنی استفاده می شود

1. پوشش ضد خوردگی

عامل پوشش بر روی سطح لوله های فولادی کربنی اعمال می شود که می تواند هوا را به طور موثر ایزوله کرده و در نتیجه از زنگ زدگی جلوگیری کند. مواد ضد خوردگی پوشش لوله رایج در حال حاضر در بازار عبارتند از رزین اپوکسی، پلی اورتان، پلی استر، فلوروکربن و غیره.

2. گالوانیزه گرم

غوطه ور کردن لوله فولادی کربنی در یک مخزن گالوانیزه گرم برای عملیات گالوانیزه می تواند لایه بیرونی لوله فولاد کربنی را با یک لایه روی بپوشاند و به طور موثری تماس بین هوا و آب را جدا کرده و از خوردگی خط لوله جلوگیری کند.

3. اسپری حرارتی روی

پاشیدن لایه ای از پوشش روی روی سطح لوله های کربن استیل می تواند به طور موثری از خوردگی جلوگیری کند و برای لوله هایی با قطر نسبتا زیاد مناسب است.

4. پودر اپوکسی ضد خوردگی

پودر اپوکسی به سطح لوله فولاد کربنی متصل می شود و در دمای بالا خشک می شود تا یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی با خواص ضد آب، ضد روغن، ضد اسید، ضد قلیایی و سایر خواص مقاوم در برابر خوردگی ایجاد کند.

3) اقدامات احتیاطی

1. روش ضد خوردگی مناسب را انتخاب کنید. مواد مختلف لوله روش های کاربردی متفاوتی دارند. شما باید با توجه به موقعیت واقعی انتخاب کنید.
2. قبل از عملیات ضد خوردگی، لوله فولاد کربنی باید به طور کامل تمیز، خراشیده و بریده شود تا اطمینان حاصل شود که پوشش یا رنگ می تواند کاملاً به سطح لوله بچسبد.
3. در طول استفاده از خطوط لوله، لازم است به طور مرتب بررسی شود که آیا آسیب، ساییدگی، خط و خش و غیره در سطح خط لوله وجود دارد یا خیر و برای اطمینان از عملکرد و عمر طبیعی خط لوله، تعمیر و تعویض به موقع انجام شود. .

نتیجه:

موارد فوق چندین روش متداول برای ضد خوردگی لوله های فولادی کربنی هستند. امیدوارم بتوانند برای همه مفید باشند. به منظور اطمینان از پایداری و ایمنی خطوط لوله، آنها باید در حین استفاده مطابق با مقررات مربوطه کار کرده و نگهداری شوند.


مقاله های پیشنهادی:

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید