حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

خرید ورق آلیاژی از دکتر فولاد

خرید ورق آلیاژی از دکتر فولاد

یکی از پرفروش ترین دسته های ورق فولادی، ورق آلیاژی میباشد. این نوع ورق، در صنایع فراوانی نظیر خودروسازی، هواپیمایی، کشتی سازی، پزشکی و حتی صنایع غذایی کاربرد دارد.

در این نگارش به این موضوعات میپردازیم که ورق آلیاژی چیست؟ و کدام شرکت فولادی، مناسب ترین قیمت ورق آلیاژی را به همراه امکان خرید اعتباری فراهم مینماید؟

ورق آلیاژی چیست

آلیاژ به معنای «ترکیب کردن» است؛ ترکیب یک فلز با حداقل یک فلز یا نافلز دیگر، منجر به تولید یک محصول آلیاژی می‌شود. با این توضیحات تعریف ورق آلیاژی، روشن میشود. ورق الیاژی یکی از مقاطع فولادی است که با استفاده از عناصر متنوعی از جمله آهن، کربن، کروم، منگنز و … ساخته می‌شود.

شیرآلات صنعتی تهران

همانطور که گفته شد بسیاری از صنایع از انواع گریدهای ورق فولاد آلیاژی با درصد خلوص متفاوت استفاده می‌کنند. استفاده از آهن خالص بنا به دلایل مختلفی از جمله پایین بودن مقاومت دمایی، شکل پذیری، عدم برخورداری از خاصیت ضد زنگ و … امکان‌پذیر نیست.

از این رو طی فرآیند آلیاژ سازی، به آهن درصد مشخصی از عناصر ذکر شده افزوده می‌شود تا ویژگی‌هایی مانند سختی، ضد زنگ بودن یا همان عدم خوردگی، مقاومت کششی و مقاومت دمایی به آن اضافه شود.

برای رفع دغدغه خرید ورق آلیاژی، در ابتدا باید با انواع مختلف این محصول آشنا شوید. چرا که گریدهای مختلف ورق آلیاژی، کاربردهای مختلفی دارند و شما برای خرید، ابتدا باید نیاز صنعت خود را به خوبی بدانید و سپس با آگاهی نسبت به کاربردهای انواع ورق آهن آلیاژی، تصمیم گیری نمایید.

انواع ورق آلیاژی

در بین آلیاژهای مختلف، انواع گرید آلیاژ فولاد از تقاضای بالاتری برخوردارند. چرا که ورق‌های فولادی دارای خواص منحصر به فرد، کاربردهای فراوان و قیمت بسیار مناسبی هستند. در ادامه پر فروش‌ترین انواع ورق آلیاژی را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. ورق آلیاژی  ck۴۵
  2. ورق آلیاژی st۵۲
  3. ورق آلیاژی  a۵۱۶
  4. ورق آلیاژی  a۲۸۳
  5. ورق آلیاژی mn۴
  6. ورق آلیاژی ضد سایش

کاربردهای ورق آلیاژی

  • ساخت مخازن حمل سوخت
  • ساخت مخازن کم فشار و پر فشار
  • ساخت قطعات مختلف صنعتی
  • لوله‌کشی یا ساخت خطوط لوله‌ی انتقال
  • سازه‌های پل
  • سازه‌های دریایی
  • ساخت خودرو و ماشین‌سازی
  • ساخت توربین‌های بادی
  • صنایع غذایی
  • صنایع پزشکی
  • و ….

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، برخی از کاربردهای انواع ورق آلیاژی در صنایع مختلف است. همانطور که اشاره کردیم این ورق‌ها در صنایع پزشکی، صنایع غذایی، صنایع خودروسازی، صنایع هواپیماسازی و پتروشیمی،کاربردهای گسترده‌ای دارند. به عبارت دیگر هر گرید از انواع ورق آلیاژی، برای مصرف در صنعت خاصی مناسب است.

فولاد mo40 تهران
فولاد mo40 تهران

قیمت ورق آلیاژی به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر انواع ورق‌های آلیاژی را در بازار آهن جستجو کرده باشید، احتمالاً با قیمت‌های مختلفی مواجه شده‌اید. شاید برایتان سوال باشد که دلیل این تفاوت قیمت چیست و چه عواملی روی قیمت ورق آلیاژی اثر گذار هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت ورق آلیاژی تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون گرید ورق آلیاژی، ضخامت ورق، نوع ورق آلیاژی و برند تولید کننده آن است. علاوه بر موارد گفته شده، در شرایطی که ورق آلیاژی از نوع وارداتی باشد و در خارج از ایران تولید شده باشد، نوسانات قیمت ارز نیز می‌تواند به طور مستقیم روی قیمت ورق آلیاژی تاثیر بگذارد.

چگونه بهترین تامین کننده ورق آلیاژی در بازار را بشناسیم؟

در بازار فولاد و آهن تامین کنندگان بسیاری حضور دارند که در این بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری برای خرید، کمی سخت به نظر می‌رسد. اما کافیست ویژگی‌های یک تامین کننده معتبر و با تجربه را بشناسید. در این صورت با مطابقت این استانداردها با هر تامین‌کننده، می‌توانید بهترین شرکت برای خرید ورق آلیاژی در بازار را بشناسید و خرید ارزنده ای را تجربه نمایید.

اگر بخواهیم لیستی از این فاکتورها در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مشاوره تخصصی رایگان
  2. فروش اعتباری
  3. کنترل کیفیت
  4. گواهی محصول
  5. ارایه نمونه محصول

مشاوره تخصصی رایگان

با توجه به متفاوت بودن نیاز صنایع مختلف و وجود گریدهای متنوع ورق آلیاژی در بازار، تامین‌کننده باید به منظور تشخیص صحیح نیازهای صاحبان صنایع، خدمات مشاوره‌ای در اختیار آنها قرار دهد. خدمات مشاوره کمک می‌کند محصول خریداری شده، بیشترین مطابقت را با نیاز شما داشته باشد.

فروش اعتباری (LC)

با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی موجود بر سر راه تولیدکنندگان در سال‌های اخیر، فروش اعتباری یک راهکار کلیدی در راستای جبران کمبود نقدینگی محسوب می‌شود. ال سی در واقع یک سند تعهد پرداختی می‌باشد که از طرف بانک به ذینفع اعتبار داده می‌شود تا در ازای آن، کالاهای درخواستی را در مدت زمان مشخص به خریدار تحویل نماید.

کنترل کیفیت

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع، خرید محصولاتی است که از درجه کیفی بالایی برخوردار باشند. در چنین شرایطی وجود واحد کنترل کیفیت، می‌تواند خیال کارفرما را از دریافت محصول با کیفیت منطبق با نیازهای صنعت راحت کند.

نحوه بازرسی واحد کنترل کیفیت، نباید محدود به بازدید چشمی باشد. بلکه اندازه‌گیری با ابزار، کیفیت بسته‌بندی و ارسال، پوشش محصولات در هنگام بارگیری و در نهایت مستحکم سازی بار به منظور تحویل سالم به خریدار نیز در حیطه واحد کنترل و کیفیت است.

گواهی محصول

هریک از ورق‌های های آلیاژی دارای گواهینامه‌ای هستند که مشخصات فنی محصول به همراه کاربردهای آن را در بر می‌گیرد. گواهی محصول به عبارت دیگر نشان‌دهنده اصالت آن است، لذا توصیه می‌شود در هنگام خرید ورق آلیاژی حتما گواهی را دریافت نمایید.

ارائه نمونه محصول

نمونه محصول در واقع مهر تاییدی بر کیفیت و اصالت محصولات آن تامین کننده است.

شیرآلات صنعتی تهران
شیرآلات صنعتی تهران

مناسب ترین قیمت و شرایط متنوع تحویل

چنانچه در ردیف صنایعی هستید که از ورق‌های آلیاژی استفاده می‌کنید، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شما خرید ورق آلیاژی از یک تامین کننده معتبر است. دکتر فولاد که در هلدینگ پترو سازه ساحل فعالیت مینماید، به واسطه سال‌ها تجربه در حوزه فولاد و آهن و نیز عضویت در اتحادیه آهن و فولاد کشور، یکی از معتبرترین تامین‌کنندگان آهن آلات و ورق های فولادی در بازار است.

دکتر فولاد، ضمن تامین بخش بزرگی از نیاز بازار آهن، تامین کننده اصلی تجهیزات پالایشگاه ها و سکوهای نفتی نیز می‌باشد و از این رو یک مرجع و مرکز مناسب برای خرید انواع ورق آلیاژی در تهران و سراسر کشور است.معیارهای تامین کننده حرفه ای را دارد.

از جمله مزایای فولادسل عبارتند از:

  • فروش اعتباری و اقساطی
  • کنترل کیفیت محصول
  • امکان ارایه نمونه و گواهی محصول
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • ارایه فاکتور رسمی

دکتر فولاد ، با ایجاد واحد مهندسی فروش و جذب کارشناسان متخصص تلاش کرده تا پیش از اینکه فروشنده محصول باشد مشاور خریداران برای انتخابی مناسب و هزینه مقرون به صرفه باشد. ایجاد واحد کنترل کیفیت QC و ایجاد شرایط خرید اعتباری (LC) از گام های موثر در این زمینه است.

ایجاد مجموعه پویا و چابک در راستای تامین نیازهای صنایع سبک و سنگین، خلق راهکارهای نوین اینترنتی و ارائه خدمات صادرات و واردات در راه سهیم شدن در شکوفایی اقتصادی کشور، چشم انداز همیشگی دکتر فولاد است.


مقاله پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید