حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

شیرهای توپی شناور چگونه کار می کنند؟

شیرهای توپی شناور چگونه کار می کنند؟

دریچه توپی شناور برای جلوگیری از جریان مایعات و بستن سطح مقطع لوله از یک توپ استفاده می شوند. ویژگی اصلی شیر توپی شناور این است که توپ ساختار مشخصی برای نگه داشتن آن ندارد و در آن آویزان می ماند. سیال در حالی که صندلی های سوپاپ ساکن هستند.

استانداردهای مختلفی در شیرهای توپی شناور موجود است که برخی از آنها عبارتند از، استاندارد طراحی API 608، استاندارد تست API 598، استاندارد آتش سوزی API 607 و غیره.

شیرهای توپی

دسته بندی شیرهای توپی:

شیر توپی شناور یک تکه:
شیر توپی شناور یک تکه و شیر دروازه فلنجی یک نوع شیر هستند اما تفاوت فقط در قسمت بسته شدن وجود دارد. یک کره در شیر توپی یک تکه استفاده می شود که چرخش آن را در اطراف خط مرکزی بدن تسهیل می کند. شیر توپی عمدتاً برای خاموش کردن، توزیع و تغییر جهت محیط در خط لوله استفاده می شود.

شیر توپی شناور دو تکه:
شیر توپی شناور دو تکه دارای دو قسمت است که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست قرار دارد که این دو قسمت توسط رزوه و پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. این نوع شیر می تواند در شرایط دمای بالا و فشار بالا مقاومت کند.

شیر توپی سه تکه شناور:
در شیر توپی سه تکه شناور، بدنه از سه بخش از چپ به راست تشکیل شده است که یکی بدنه اصلی و دو بخش دیگر کلاه هستند. انتهای آن از طریق رزوه ها و پیچ ها مانند شیر توپی شناور دو تکه به هم متصل می شوند.

وظیفه دریچه توپی شناور:

دریچه توپی شناور دارای توپی در داخل دریچه است که با فشرده کردن دو تکیه گاه الاستومری به سمت توپ در موقعیت خاص نگه داشته می شود تا توپ بتواند در داخل شیر شناور شود. برای کنترل مایع، توپ را با هدایت صندلی های الاستومری در مایع جاری فرو می برند.

در بالای توپ، شفت به هم متصل است و با حرکت یک چهارم چرخش، سوئیچ را از حالت باز به بسته اجازه می دهد. هنگامی که شفت حرکت می کند، باری به توپ وارد می شود که روی صندلی های آن فشرده می شود. توپ شناور است و صندلی ها ثابت هستند. این طراحی بسیار امکان پذیر است و برای اندازه های سوراخ تا 10 اینچ مناسب است. دریچه های توپی شناور امکان قطع دو جهته جریان را فراهم می کنند. doctorfolad.com که تامین کننده شیر توپی است، محصولات قابل اعتمادی را ارائه می دهد، و آنها به عنوان بهترین تامین کننده شیرآلات صنعتی در سراسر کشور است.

مزایای شیر توپی:

+ شیر توپی شناور از نظر طراحی ساده، اندازه کوچک و وزن کمتری دارد.
+ پلاستیک برای اهداف آب بندی استفاده می شود که عملکرد آب بندی خوبی دارد و استفاده از آن بی خطر است.
+ کار با آن آسان است، در موقعیت کاملاً باز و بسته، به راحتی با کنترل از راه دور.

معایب شیر توپی:

– سطح آب بندی ممکن است در صورت استفاده تقریباً آسیب ببیند.
– اگر محیط حاوی ذرات باشد، برای آن کاربردها مناسب نیست،
– آب بندی سنگین برای دریچه های آب بندی سخت مورد نیاز است.

نتیجه:

ما شرکت‌فولاد‌مهر‌سینا«دکتر‌فولاد» که یکی از تامین کنندگان پیشرو دریچه، تامین کنندگان شیر توپ، تامین کننده شیر دروازه و غیره هستیم.شیرآلات صنعتی ما با رعایت دقیق استانداردهای بین المللی مانند شیرهای تأیید شده WRAS و شیرهای تأیید شده UL FM. تیم متخصص ما اطمینان می دهد که مکانیسم های ضروری از استانداردهای برتر برای کار در شرایط شدید مورد نیاز برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسان ما در مورد محصولات مرتبط با ما تماس بگیرید.


مقاله های پیشنهادی :

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید