حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

قیمت پروفیل مبلی، علت توجه ویژه صنعتگران به آن - دکتر فولاد

قیمت پروفیل مبلی، علت توجه ویژه صنعتگران به آن

خواص مثبت و منفی پروفیل مبلی:

ویژگی‌های مثبت پروفیل مبلی در مقابل خواص منفی و محدودکننده ی آن با اختلاف زیادی بیشتر است. گرچه مثبت یا منفی بودن یک ویژگی با توجه به مورد مصرف آن تعیین می‌شود اما خواص این مقطع برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات صنعتی و تجاری مناسب و کاربردی است و همین گستردگی در کنار خواص و ویژگی‌های مثبت باعث توجه ویژه ی صنعتگران به آن شده است.

۱. فرآیندپذیری بالا:

همانطور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم گستردگی و تنوع موارد مصرف پروفیل مبلی بسیار زیاد است به همین خاطر سعی می‌شود این مقاطع با ساده‌ترین شکل ممکن تولید شوند تا مصرف کننده به کمک فرآیندهای تخصصی چون خمکاری پروفیل بتواند با توجه به طراحی محصول تولیدی شکل مورد نظر خود را در آن ایجاد کند. در این شرایط فرآیندپذیری شرط لازم و ضروری است که پروفیل مبلی با بهره مندی از آن کاربردهای متنوعی کسب کرده است.

۲. دقت ابعادی بالا:

ورق روغنی که برای تولید پروفیل مبلی از آن استفاده می‌شود از نظر ضخامت با دقت بالایی تولید می‌شود. دقت بالا ضخامت در کنار دقت بالای دستگاه‌های تولید باعث شده امکان تولید این مقطع با دقت ابعادی بالایی فراهم باشد. این مورد برای قطعه سازی نکته بسیار مهمی است. قیمت پروفیل مبلی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است این مورد در کنار دقت ابعادی بالا، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای قطعه سازی تبدیل کرده است.

فولاد mo40 تهران

۳. سطح با کیفیت:

درواقع کیفیت سطح ورق مصرفی برای تولید است که کیفیت سطحی پروفیل را تعیین می‌کند. ورق روغنی ذاتاً ورقی براق است که از کیفیت سطحی مطلوبی برخوردار است. نه بیش از حد زبر و نه بیش از حد صیقلی است که برای آبکاری ایجاد مشکل کند بلکه زبری استانداردی دارد که به خوبی می‌تواند آبکاری را بر روی سطح نگه دارد. بد بودن کیفیت درزجوش اما می‌تواند کیفیت سطحی پروفیل را دچار مشکل کند اگر زائده‌های درزجوش به خوبی از روی سطح برداشته نشده باشند کیفیت سطحی کل مقطع را پایین می‌آورد.

۴. مقاومت کم در برابر زنگ زدگی:

پروفیل مبلی نیز مثل هر محصول دیگری در کنار نقاط قوت نقاط ضعفی هم دارد. زنگزدگی یکی از مهم‌ترین آنها است. فولاد آلیاژی از آهن است. همانطور که می‌دانید آهن تمایل زیادی به ترکیب شدن با اکسیژن و تولید زنگ آهن دارد. زنگ آهن ترکیبی سست و پودری است که به شدت استحکام فولاد را از بین می‌برد و شاید بتوان گفت به شکلی باعث خوردگی قطعه می‌شود البته برای حل این مشکل نیز راهکاری مفید و کاربردی به نام آبکاری وجود دارد.

عموماً از دو نوع آبکاری برای این منظور استفاده می‌شود. گالوانیزاسیون و آبکاری نیکل کروم. در گالوانیزاسیون سطح لوله و پروفیل با لایه‌ای از فلز روی پوشیده می‌شود در صورتی که در آبکاری نیکل کروم سطحی دو لایه از نیکل و کروم بر روی قطعه کشیده می‌شود. در هر دو نوع، لایه‌ی آبکاری پیش از آهن با اکسیژن واکنش داده و لایه‌ای خنثی و نفوذناپذیر ایجاد می‌کند. به این شکل فضایی برای واکنش آهن با اکسیژن وجود نخواهد داشت و قطعه به واسطه‌ی زنگ زدگی از بین نمی‌رود

اما این آبکاری ها هم عمر مفیدی دارد. گرچه با خراش دوباره لایه‌ی محافظ ترمیم می‌شود اما بعد از چند سال مجاورت با آب و اکسیژن بسته به ضخامت و نوع آبکاری قطعه دچار زنگزدگی می‌شود. آبکاری نیکل کروم علاوه بر آن که پروفیل مبلی را مقاوم و ضدزنگ می‌کند جلوه‌ای آینه گونه هم در آن ایجاد می‌کند که مناسب تولید محصولات تزئینی است. نکته‌ی قابل توجه و مهم در این مورد کم هزینه بودن این فرآیند است که تاثیر زیادی نهایتاً بر قیمت پروفیل نمی‌گذارد.

۵. سبک وزن:

ضخامت کم ورق روغنی در کنار ابعاد کوچک مقطع پروفیل باعث می‌شود نهایتاً یک شاخه از آن وزن کمی داشته باشد. این نکته برای ساخت و ساز بسیار مهم است چرا که کمک بزرگی به کم شدن وزن کلی سازه می‌کند. در مورد ساخت اقلامی چون مبلمان و صندلی نیز به همین شکل. در صورتی که وزن مقطع خیلی زیاد باشد در نهایت وزن محصول تولیدی را هم بالا برده و جابجایی آن را دشوار می‌کند.

شیرآلات صنعتی تهران

۶. ارزان قیمت:

ورق روغنی هم ماده‌ی اولیه ی ارزان قیمتی است و هم به واسطه‌ی ضخامت کمی که دارد به نسبت سبک وزن است. قیمت پروفیل سبک براساس وزن آن در هر شاخه محاسبه می‌شود این دو عامل در کنار هم باعث می‌شود قیمت این مقطع تا این حد مناسب و به صرفه باشد. تمام این ویژگی‌های مثبت به علاوه ی قیمت مناسب باعث اقبال این پروفیل بین صنعتگران و تولیدکنندگان شده است. قیمت مواد اولیه تا حد زیادی تعیین کننده ی سود نهایی تولیدکننده است. گرچه خوب و بد بودن خواص یک محصول با توجه به کارکرد آن تعیین می‌شود اما ویژگی‌های این مقاطع به شکلی است که برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات اعم از تجاری و صنعتی مناسب است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید