حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

نحوه استفاده از لوله کامپوزیت فولاد‌‌و‌پلاستیک آتشنشانی

نحوه استفاده از لوله کامپوزیت فولاد‌‌و‌پلاستیک آتشنشانی

نحوه استفاده صحیح از لوله کامپوزیت فولاد و پلاستیک باید طبق مشخصات به درستی استفاده شود. لوله فولادی با روکش پلاستیکی با قطر زیاد لوله کامپوزیت پلاستیکی فولادی نوع جدیدی از لوله است که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و خواص بسیار خوبی دارد به خصوص عملکرد ضد خوردگی آن مورد پسند مردم قرار گرفته است. لوله های کامپوزیت فولاد پلاستیک در بسیاری از مکان ها استفاده می شود. روش استفاده از آن قطعی است.

هنگام اتصال لوله های کامپوزیت فولادی پلاستیکی به ابزارهایی مانند اره برقی، سیم رشته و … نیاز است که از این ابزارها اغلب در ساخت خطوط لوله استفاده می شود و اتصال لوله های کامپوزیت فولاد و پلاستیک نیز از این ابزارها جدا نیست. روش اتصال همان روش اتصال سنتی است و می توان به روش اتصال لوله های گالوانیزه اشاره کرد.

نحوه استفاده از لوله کامپوزیت فولاد‌‌و‌پلاستیک آتشنشانی

روش اتصال:

لوله کامپوزیت فولاد پلاستیک لازم به ذکر است که برای اتصال لوله و اتصالات لوله باید از تسمه مواد اولیه استفاده شود. هدف اصلی از این کار محافظت از لوله لوله کامپوزیت فولاد و پلاستیک و جلوگیری از خوردگی اتصال است. هنگام برش لوله های کامپوزیت فولاد و پلاستیک، از روش های برش در دمای بالا برای برش استفاده نکنید. روش هایی مانند برش گاز هرگز نباید استفاده شود. فقط می توان از روش های برش سیمی استفاده کرد و در حین برش نمی توان آنها را به طور کامل برش داد.

پس از نصف کردن، ماهی و میگو را باید با اره دستی برش دهید و پس از اتمام برش، از ابزارهای تعیین شده برای جدا کردن سوراخ از لوله استفاده کنید. هنگام خم کردن لوله، نمی توان از گرمایش برای خم کردن آن استفاده کرد، روش مورد استفاده باید خنک کننده باشد و محدوده خمش نباید خیلی زیاد باشد.

قبل از اتصال دهانه سیم، سطح باید تمیز شود و اتصالات لوله مورد استفاده باید استانداردهای مربوطه را رعایت کنند. در هنگام حمل و نقل نمی توانند در معرض نور خورشید قرار گیرند، در غیر این صورت باعث آسیب به لوله کامپوزیت فولادی پلاستیکی می شود و دمای ذخیره سازی نباید برای لوله کامپوزیت خیلی بالا باشد. نحوه استفاده دور از منابع حرارتی نگهداری شود.

لوله های پلاستیکی داخلی و خارجی

با روکش پلاستیکی و لایه های داخلی و خارجی ضد خوردگی از پودر رزین اپوکسی اصلاح شده ضد خوردگی ساخته شده اند. پس از پیش گرمایش در دمای بالا، لایه پلاستیکی در دماهای بالا با دیواره های داخلی و خارجی لوله فولادی ذوب می شود و دارای نیروی اتصال قوی با فولاد است. سطح پوشش صاف و زیبا است. به دلیل مقاومت سیال کوچک، می تواند سرعت جریان را افزایش دهد، در مصرف انرژی صرفه جویی کند و عملکرد ضد خوردگی عالی و عملکرد بهداشتی خوبی دارد. ضد خوردگی پودر اپوکسی اصلاح شده به طور گسترده در صنعت نفت و گاز استفاده می شود.

ویژگی های عملکرد:

داخل و خارج هر دو پوشش داده شده است و وسط یک ساختار ترکیبی از لوله های فولادی جوشی تقویت شده است که بر عیوب خوردگی آسان، آلودگی، عمر کوتاه لوله های فولادی و استحکام کم، انبساط زیاد و تغییر شکل آسان غلبه می کند. لوله های پلاستیکی دارای مزایای مشترک لوله های فولادی و لوله های پلاستیکی مانند مانع اکسیژن خوب، استحکام بالا و استحکام بالا و تشخیص آسان لوله های مدفون است.

در مقایسه با انواع دیگر لوله های فولادی، لایه اصلی فشار لوله های فولادی اسپری داخلی و خارجی به طور کامل توسط لوله فولادی جوش داده شده در لوله کامپوزیت تحمل می شود و لایه پلاستیکی آن تنها نقش محافظت در برابر خوردگی را ایفا می کند، بنابراین ظرفیت تحمل فشار لوله تحت تأثیر تغییرات دما و پیری لایه پلاستیکی قرار نمی گیرد.

لوله فولادی اسپری شده داخلی و خارجی نه تنها مزایای لوله های فلزی و لوله های پلاستیکی را به ارث می برد بلکه بر کاستی های مربوطه نیز غلبه می کند. این نوع جدیدی از لوله است که مزایای لوله فلزی و لوله پلاستیکی را ادغام می کند. این محصول دارای ویژگی های عملکردی زیر است:
استحکام مکانیکی عالی، با استحکام، استحکام و مقاومت در برابر ضربه بالاتر از لوله کامپوزیت پلاستیکی، ضریب انبساط کم و مقاومت در برابر خزش مشابه لوله فولادی. لوله های مدفون می توانند فشار خارجی را بسیار بیشتر از لوله های تمام پلاستیکی تحمل کنند.


 

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید