حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

همسانی قیمت‌ فولاد داخلی با جهان - دکتر فولاد

همسانی قیمت‌ فولاد داخلی با جهان

پس از ابلاغ مصوبه آزادسازی صادرات محصولات فولادی برای همه و تسهیل روند صادرات، به افزایش فعالیت‌ها در این حوزه و تداوم و استمرار حضور در بازارهای جهانی علاوه‌بر بهبود اوضاع تولید داخلی به توسعه صنایع معدنی نیز منجر خواهد شد…

با ورود ارز، اقتصاد آشفته کشور که اصل و اساس تأمین رفاه و رضایت مردم است، جان می‌گیرد؛ همچنین توسعه و گسترش صنایع به معنی گسترش و توسعه زیرساخت‌ها، امکانات و اشتغالزایی خواهد بود که حاصل آن بهبود اوضاع اقتصادی کشور است.

نرخ ارز نیمایی اساس تعیین قیمت محصولات بورسی است، درحالی که ارزی که نتیجه صادرات است می‌تواند به نرخ آزاد به کشور برگردد؛ در واقع در شرایطی که اختلاف نرخ دلار نیمایی با دلار آزاد ۱۶ درصد است، ضرورت دارد از دونرخی شدن نرخ سود عایدی ریالی که نتیجه صادرات است، جلوگیری شود.

شیرآلات صنعتی تهران

در شرایط فعلی که نرخ گندله و کنسانتره ایرانی بالاتر از نرخ جهانی آن است، جذابیتی برای متقاضیان خارجی ندارد. به همین منظور ضروری است برای کاهش اختلاف قیمت داخلی با نرخ جهانی تدابیری اندیشیده شود تا صدور این محصولات با سهولت بیشتری انجام گیرد.

اما از آنجایی که قیمت میلگرد داخلی در مقایسه با نرخ جهانی آن پایین‌تر است، رقابت مطلوبی دارد اگرچه این وضعیت پس از آزادسازی صادرات تغییر خواهد کرد و احتمالا قیمت‌های داخلی و جهانی تا حدودی یکسان خواهد شد.

علاوه‌براین ورق آهن ایران در مقایسه با ورق ترکیه و منطقه CIS نرخ مطلوبی دارد و تا حدودی به قیمت ورق چین نزدیک است به همین جهت می‌توان با برنامه‌ریزی‌ درست ورق گرم را در بازارهای جهانی عرضه کرد.

گفتنی است آزادسازی صادرات محصولات فولادی به بهبود صنعت و اقتصاد کشور منجر خواهد شد البته لازمه این امر فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی درست برای هر یک از محصولات است به علاوه‌بر بهره‌مندی از مزایا و منافع صادرات، تولیدات داخل نیز دچار چالش نشوند و بیش از پیش با قاعده و اصول بازار جهانی همسو شوند تا به واسطه آن شرایط بهتری را تجربه کنند.

شرایط فعلی بازار حاکی از نگرانی اهالی بازار است به این صورت که گاهی شاهد افزایش تقاضا و رونق خرید هستیم و گاهی با افت معاملات مواجهیم.

آمار معاملات بورس کالا و بازار حاکی از نوعی دوگاناگی در این بازار است؛ به این صورت که تا حدودی با افزایش تمایل به خرید روبه‌رو هستیم و خریداران به خرید کالا با حجم بالا به صورت نقدی تمایل دارند.

 از سوی دیگر خرید سلف همان کالا به دلیل نبود مشتری و عدم تقاضا از روی تابلو معاملات بورس کالا حذف می‌شود و این در شرایطی است که خرید اعتباری محصولات بورسی با رونق چشمگیری مواجه بوده است؛ اگرچه فروشندگان تمایل چندانی به فروش محصولات خود با سررسیدهای طولانی ندارند.

فولاد mo40 تهران

در بازار فعلی شاهد التهاب خرید در بازار محصولات فولادی هستیم به طوری که خریدار هست اما محصول نیست، ضمن اینکه غالب خریداران به دنبال خرید اعتباری یا دریافت سریع محصول هستند.

در بازار فولاد وجود التهاب در بخش تقاضا و قیمت‌ها مشاهده می‌شود اما به‌رغم ایجاد برخی جذابیت‌ها برای صادرات محصول، برخی ریسک نمی‌کنند. شمش فولادی هم تقاضای بالایی دارد و نوردسازان نیز با پر کردن انبارها خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنند البته باید گفت ابهام در بازارهای جهانی فولاد از جمله دلایل ایجاد چنین شرایطی است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید