حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاربردهای مختلف دریچه های توپی سه طرفه

کاربردهای مختلف دریچه های توپی سه طرفه

مدیریت جریان سیال در کاربردهای مختلف صنعتی مستلزم استفاده از شیرهای متعددی است که جریان سیالات را شروع، متوقف یا تغییر جهت می دهند. اکثر این شیرها دو طرفه هستند، یعنی دارای ورودی و خروجی هستند. همانطور که توسط تولید کنندگان پیشرو در صنعت توضیح داده شده است، برخی از کاربردهای جریان به یک درگاه سوم نیاز دارند که دو درگاه ورودی و یک خروجی یا دو خروجی و یک درگاه ورودی را ارائه می دهد. این بدان معناست که این شیرها می توانند همان عملکردهای شیرهای دو طرفه را انجام دهند و ویژگی های عملکرد بهتری را نشان دهند.

شیرهای توپی سه طرفه، به ویژه شیرهای توپی سه طرفه، وسیله ای مقرون به صرفه برای کنترل جریان سیال در کاربردهای مختلف با به حداقل رساندن یا حذف چندین شیر دو طرفه برای عملیات خاص ارائه می دهند.

لوله مانیسمان

شیرهای توپی سه طرفه

در بویلرهای صنعتی، خطوط لوله اختلاط شیمیایی، سیستم های جمع آوری و توزیع بخار، دستگاه های تهویه مطبوع و سیستم های لوله کشی پیچیده حاوی حلقه های اولیه و ثانویه محبوب هستند. این شیرها در دو پیکربندی داخلی موجود می باشند که بر عملکرد آنها در کاربردهای ذکر شده تأثیر می گذارد، همانطور که توسط تامین کننده پیشرو شیرهای توپی توضیح داده شده است.
تغییرات:

شیرهای توپی سه طرفه عمدتاً از دو نوع هستند، یعنی شیر توپی سه طرفه T شکل و شیر توپی سه طرفه L شکل، که در آن هر دوی این شیرها در مقایسه با شیر توپی معمولی از نظر عملکرد و عملکرد متفاوت هستند.

شیرآلات T شکل:

شیر میکسر نام دیگر شیر الگوی T است. شاید فکر کنید چرا این شیر به شیر میکسر معروف است. به این دلیل است که ماده دو جریان ورودی را می توان در داخل شیر ترکیب، مشترک یا متنوع کرد. از طرف دیگر، دریچه را رها می کند. به این ترتیب، هر سه پورت می‌توانند محدود شوند و توانایی دستیابی به هر نوع عملکرد را در یک زمان داشته باشند.

شیر توپی شکل T نیز به عنوان شیر یا دیورتر نوع L به روشی مشابه عمل می کند. این را می توان با یک دسته از پیچ چهارم انجام داد. برای فعال کردن گذرگاه به هر سه رابط، یک شیر T شکل در کار برای کنترل جریان استفاده می شود.

شیرآلات L شکل:

شیر دیورتر نام دیگری برای شیر L شکل است. فقط با چرخش دسته تا 90 درجه تغییر در حرکت جریان از یک درگاه به پورت دیگر را نشان می دهد. اصلی ترین دوشاخه توسط درگاه بسته و درگاه سمت چپ باز می شود. در مسیر خلاف جهت عقربه‌های ساعت، شات چهارم شیر را برای جهش جریان مایع و گاز به سمت دهانه مناسب هدایت می‌کند.

از سوی دیگر، یک چهارم پیچ دیگر در مسیری متفاوت، امکان چرخش کامل 180 درجه را فراهم می کند. کانال انواع رسانه ها را مسدود می کند. چرخش 270 درجه نیز جریان مایع یا گاز را پیچیده می کند.
رهنمودهایی که باید رعایت شود:

به عنوان یک شیر صنعتی، یک شیر توپی سه طرفه برای تبدیل شیرها، شیرهای عبوری، شیرهای باز، شیرهای بسته، شیرهای جهت و غیره با کمک دریچه توپی L شکل بسیار استفاده می شود. و شیر توپی T شکل پیشنهاد شده و برای ادغام شیرها، بررسی شیرها، شیرهای سرکوب و غیره بسیار استفاده می شود.

اندازه های مناسب شیر را انتخاب کنید. زیر اندازه گیری شیر توپی سه طرفه هزینه های پمپاژ سیستم را افزایش می دهد. بزرگ کردن شیر هزینه های پمپاژ را کاهش می دهد اما باعث عدم دقت در کنترل می شود.

کیفیت فیزیکی و شیمیایی مایعات سرویس را ارزیابی کنید. در صورت استفاده از شیر برای اختلاط، مواد شیر و اجزای آب بندی باید با رسانه سرویس سازگار باشد. مواد سوپاپ، همانطور که توسط تولید کنندگان شیرآلات اروپایی اشاره شده است، باید از مقررات قانونی و استانداردهای صدور گواهینامه که به عنوان یک معیار صنعتی عمل می کند، پیروی کنند. درجه بندی فشار و دما دریچه های توپی سه طرفه باید با شرایط جریان و تغییرات سیال سرویس سازگار باشد.

انواع اتصال شیرهای توپی سه طرفه را برای اطمینان از سازگاری آنها با خطوط لوله موجود تأیید کنید. همانطور که اکثر تامین کنندگان شیر هنگام انتخاب شیرها توصیه می کنند، روش اتصالی را انتخاب کنید که تعمیر و نگهداری سیستم لوله کشی، شیرها و محرک ها را ساده تر می کند. نگهداری و تعویض شیرهای توپی سه طرفه با اتصالات فلنجی نسبت به همتایان جوش داده شده خود آسانتر است. همچنین مکانیسم های فعال سازی و همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که چه نوع محرک هایی نیازهای سیستم لوله کشی را برآورده می کنند؟

نتیجه:

تنظیمات چند پورت شیرهای توپی سه طرفه، انعطاف پذیری و کنترل بهتری را در کاربردهای مختلف صنعتی فراهم می کند. سوپاپ ها دارای طراحی های داخلی متفاوتی هستند که ویژگی های عملکرد منحصر به فردی را به آنها می دهد. قابلیت یک شیر توپی سه طرفه برای رسیدگی به کاربردهای جریان متنوع دلالت بر این دارد که شیرهای کمتری مورد نیاز است. هزینه نصب، عملیات و نگهداری را کاهش می دهد.


مقاله های پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید