حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

نحوه انتخاب دریچه های کنترل مناسب

نحوه انتخاب دریچه های کنترل مناسب

صنعت شیرآلات صنعتی (Valve) یک صنعت بسیار پیچیده کاربردی است که در آن ناوبری از گزینه‌های فناوری امکان‌پذیر تنها نقطه شروع است. حتی مشخصات سوپاپ‌ها به یک کار پیچیده تبدیل شده است. افزایش مشخصات با رویکردی مناسب برای انطباق با انتشار، دیجیتالی شدن همراه با سایر استاندارد‌های نظارتی یک معیار دائماً در حال تغییر است.

دکتر فولاد، یکی از تأمین‌کنندگان سوپاپ پیشرو، متخصص در راهنمایی انتخاب شیر کنترل مناسب است. اکنون اجازه دهید در مورد نحوه انتخاب شیر کنترل که توسط کارشناسان ما راهنمایی می‌شود صحبت کنیم.

نحوه انتخاب دریچه های کنترل مناسب
نحوه انتخاب دریچه های کنترل مناسب

شیر کنترل شیرآلات صنعتی:

شیر‌های کنترل نقش مهمی در ایجاد و حفظ یک فرآیند کارآمد دارند. هنگام انتخاب دریچه‌های کنترل، توصیه می‌شود مطمئن شوید که چگونه ویژگی‌های شیر با الزامات برنامه از نظر اتصال برای نظارت از راه دور، کنترل جریان پایدار، تطبیق‌پذیری و توانایی رسیدگی به طیف وسیعی از جریان‌ها مطابقت دارد.

عملکرد شیرآلات صنعتی:

شیر‌های کنترل به ویژه شیر‌های استوک با فشرده کردن یا انبساط مسیر عبور سیال، جریان سیال را تنظیم می‌کنند. این عملکرد خاص، حجم و فشار سیالاتی را که در یک بازه زمانی معین از سیستم عبور می‌کنند، تغییر می‌دهد. طراحی شیر کنترل ساقه بالارونده، طرحی است که در آن میل سوپاپ بسته‌بندی سوپاپ را بالا و پایین می‌آورد تا اندازه مسیر عبور را افزایش یا کاهش دهد و در نتیجه جریان ثابت، افزایش یا کاهش یابد.

ویژگی‌هایی شیرآلات صنعتی:

در طول فرآیند انتخاب، به دنبال و ارزیابی این باشید که چگونه گزینه‌های مورد بررسی این ویژگی‌های کلیدی را برآورده می‌کنند:

۱. تطبیق‌پذیری – آیا شیر با وسعت کامل شرایط بین حداقل و حداکثر شرایط مشخص شده مقابله می‌کند؟ مقاومت آن در خارج از شرایط محدود چقدر است؟ آیا بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری عمر طولانی‌تری ارائه می‌دهد؟
۲. در همه شرایط به یک اندازه خوب کار می‌کند – استانداردسازی مناسب در نصب پایه به نیازمندی‌های تعمیر و نگهداری و همچنین موجودی قطعات یدکی کمک می‌کند.
۳. کنترل جریان پایدار – داشتن کنترل مداوم در همه شرایط بسیار مهم است زیرا ناسازگاری منجر به توقف تولید و از دست دادن محصول می‌شود.
۴. دارای ویژگی‌های کنترلی لازم – شرایط مختلف فرآیند نیازمند ویژگی‌های کنترل متنوعی است. از این رو ویژگی‌های مورد نیاز باید شناخته شده و ارزیابی شوند تا تأیید شود که شیر کنترل با آن‌ها مطابقت دارد.
۵. قابلیت اتصال – اطمینان حاصل کنید که شیر با سیستم مدیریت فرآیند سازگار است زیرا نظارت/کنترل از راه دور برای برنامه‌های کاربردی بسیار حیاتی است.
۶. برد – اطمینان حاصل کنید که شیر می‌تواند تمام تغییرات جریان در فرآیند را کنترل کند.

نگهداری شیرآلات صنعتی:

علاوه بر انتخاب سوپاپ، مهم است که شیر‌ها از ویژگی‌های نگهداری مناسب به شرح زیر اطمینان حاصل کنید:

* دسترسی مناسب برای بازرسی/تنظیم
* شفت دارای محافظت در برابر فوران
* حلقه صندلی برای خاموش شدن محکم که خود تراز است

* اتصالات شفت جفت شده/اسپلین که امکان اتصال/قطع آسان را فراهم می‌کند
* دسترسی آسان به کار روی شیر بدون خارج کردن بدنه از سیستم
* توانایی شیر برای حفظ خاموشی محکم برای به حداقل رساندن اتلاف سیال کار

ما اطمینان می‌دهیم که دریچه‌های ما دارای موارد زیر هستند:

– کنترل دقیق جریان و فشار برای نتایج تولید پایدار و ثابت.
– کاهش هزینه‌های عملیاتی.
– مصرف بهینه انرژی.
– تعمیر و نگهداری کمتر همراه با هزینه‌های تعمیر برای طول عمر تریم شیر.
– افزایش در دسترس بودن.

 


مقاله های پیشنهادی :

‫5/5 ‫(1 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید