حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

بازار آهن همچنان در ثبات

بازار آهن همچنان در ثبات

بازار فولاد از همان روزهای ابتدایی خرداد، وارد ثبات شد و نوسان‌های شدید اردیبهشت را جبران کرد. البته در این روزها بعضی از مقاطع فولادی نوسان‌های محدودی را تجربه کردند، اما این نوسان‌ها بیشتر از ۱۰ درصد نبودند و تفاوت جدی در بازار ایجاد نکردند. بازار فولاد جهان هم در این روزها چندان پرنوسان نبود.. انتخابات ترکیه و رکود بازار چین، مهم‌ترین علت‌های ثبات بازار جهانی است که روی بازار داخل ایران هم تأثیر گذاشته است. در ادامه روند قیمت مقاطع فولادی در دهمین روز از خرداد ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنیم.

روند قیمت میلگرد در ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

دیروز قیمت بسیاری از برندهای میلگرد، روند افزایشی به خود گرفت و از ثبات چند روزه خارج شد، اما امروز بسیاری از این مقاطع فولادی افت قیمت را تجربه کردند. درصدهای افت قیمت امروز، از نوسان‌هایی که در ده روزه اخیر اتفاق افتاده، بیشتر بود. به عنوان مثال میلگرد امیر کبیر در سایز 14 امروز از ۲۶ هزار تومان به ۲۴ هزار و 594 تومان رسید.

برندهای دیگری چون ذوب آهن اصفهان و آذرفولاد امین هم امروز افت بیشتر از ۵ درصد داشتند. اما مقاطع بعضی از برندها مانند میانه و بناب روند ثابت در پیش گرفتند. بعضی از برندها مانند میلگرد کوثر اهواز هم افزایش کم‌تر از یک درصد را تجربه کردند.

قیمت تیرآهن ذوب آهن
قیمت تیرآهن ذوب آهن

روند قیمت تیرآهن در ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

تیرآهن‌ها امروز روندهای متفاوتی را تجربه کردند. البته روندهای افزایشی و کاهشی این پروفیل‌های فولادی هم چندان جدی نبود و هیچکدام بیشتر از ۵ درصد نوسان نداشتند. نمودار قیمت امروز محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان، باهم هماهنگ نبود. بعضی از این محصولات سایزهای ۱۲ و ۲۰ افت قیمت ۱.۲ درصدی را تجربه کردند. بعضی دیگر مانند سایزهای ۱۴ و ۳۰ افزایش  قیمت ۱ تا ۳ درصدی داشتند و گروهی از محصولات مانند سایزهای ۱۶ و ۱۸ هم ثبات قیمت داشتند.

نمودار قیمت تیرآهن کارخانه‌های دیگر باهم هم‌شیب بودند و فراز و نشیب‌های یکسانی را تجربه کردند. در بازار امروز، محصولات وارداتی مانند تیرآهن‌های ترک، کره‌ای و روسی کاهش قیمت داشتند و محصولات سایر برندهای ایرانی هم ثابت بودند.

آیا سایر مقاطع فولادی امروز نوسان داشتند؟

در بازار سایر مقاطع فولادی در ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، نوسان چشم‌گیری مشاهده نشد. بعضی از انواع پروفیل‌ها مانند پروفیل صنعتی و گالوانیزه، کاهش قیمت ۲.۲ درصدی را تجربه کردند. اما سایر بخش‌های بازار در ثابت عمیقی فرو رفته بود. یکی از باثبات‌ترین بخش‌های این روزهای بازار فولاد، نبشی و ناودانی هستند که بیشتر از یک هفته است ثابت باقی مانده‌اند.

آمار نشان می‌دهد که تقاضا در روزهای اخیر در بازار بیشتر شده و خریداران مقاطع فولادی به تأمین محصولات مورد نیازشان روی آورده‌اند. زیرا به نظر می‌رسد در تابستان بخاطر قطعی و سهمیه‌بندی برق، نوسان‌ها دوباره زیاد شود. البته این مسئله فقط یک احتمال است و شاید واقعی نشود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید