حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

شیرهای پروانه ای در صنایع مختلف

شیرهای پروانه ای در صنایع مختلف

دریچه های پروانه ای دریچه هایی هستند که جریان سیال را جدا یا تنظیم می کنند. آنها متعلق به خانواده ای از شیرها هستند که به عنوان “شیرهای یک چهارم چرخشی” شناخته می شوند. مکانیسم بسته شدن دیسکی است که می چرخد.

دیسک به کمک یک میله به یک محرک در خارج از شیر متصل می شود. صفحه سوپاپ هنگامی که در مرکز می چرخد و با کمک یک محرک حرکت می کند، شبیه بال های پروانه ای است و به همین دلیل به شیرهای پروانه ای معروف هستند.

شیرهای پروانه ای در صنایع مختلف
شیرهای پروانه ای در صنایع مختلف

انواع شیرهای پروانه ای:

شیرهای پروانه ای اساساً بر اساس فشار و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

طبق طراحی بسته شدن دیسک

شیر پروانه ای متحدالمرکز
شیرهای پروانه ای غیرعادی

 

مطابق با طراحی اتصال لوله

شیرهای پروانه ای از نوع ویفر
شیرآلات پروانه ای انوع لوگ
شیر پروانه ای دو فلنج

مزایای شیرهای پروانه ای :

شیرهای پروانه ای مشابه شیرهای توپی هستند اما دارای چندین مزیت هستند.

آنها کوچک هستند و هنگامی که به صورت پنوماتیکی فعال می شوند، خیلی سریع باز و بسته می شوند.
دیسک سبکتر از یک توپ است و شیر به پشتیبانی ساختاری کمتری نسبت به یک شیر توپی با قطر مشابه نیاز دارد.
شیرهای پروانه ای بسیار دقیق هستند که آنها را در کاربردهای صنعتی سودمند می کند.
آنها کاملا قابل اعتماد هستند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند.

معایب شیرهای پروانه ای

یکی از معایب شیرهای پروانه ای این است که بخشی از دیسک همیشه به جریان می رسد، حتی زمانی که کاملا باز است.
استفاده از شیر پروانه ای همیشه منجر به یک سوئیچ فشار در سراسر شیر بدون توجه به تنظیم می شود.

کار شیرهای پروانه ای

عملکرد شیرهای پروانه ای بسیار شبیه به کار دریچه های توپی است. چرخش دسته، به صورت دستی یا با کمک سیستم پنوماتیک، صفحه را عمود یا موازی با جریان سیال می‌چرخاند. همچنین می توان از شیرهای پروانه ای برای تنظیم جریان با تنظیم اهرم و با نظارت دقیق بر جریان خروجی مورد استفاده استفاده کرد.

 

لوله مانیسمان

 

کاربردهای صنعتی آنها

صنعت عمومی

شیرهای پروانه ای از کاربردی ترین شیرآلاتی هستند که امروزه در بازار استفاده می شوند. آنها را می توان تقریباً برای هر چیزی استفاده کرد، از شیرهای خاموش ساده در یک لوله گرفته تا پالایشگاه ها. طراحی ساده، دوام بالا و نگهداری کم آنها را به گزینه ای ایده آل برای تنظیم جریان سیال در هر سیستم لوله کشی تبدیل می کند. در بخش فرآوری مواد غذایی، شیرهای استاندارد قابل ارتجاع مورد تایید نیستند، بسیاری در بازار وجود دارند که با اتصالات بهداشتی در داخل و خارج هستند.

صنعت نفت و گاز

شیرآلات بخش حیاتی هر سیستم لوله کشی هستند، به این معنی که نقش کلیدی در صنعت نفت و گاز دارند. از آنها می توان برای کنترل نرخ جریان، جداسازی و محافظت از تجهیزات و هدایت و هدایت فرآیند پالایش نفت خام استفاده کرد.

در محیط‌های سخت سکوهای نفتی دورافتاده یا خطوط لوله گاز که در سراسر تاندرا و صحرا منجمد می‌شوند، شیرهای نفت و گاز سنگین برای مقاومت در برابر محیط‌های متخاصم و رسانه‌های تهاجمی درگیر کاملاً حیاتی هستند.

دریچه‌های پروانه‌ای ساده برای کارکردن و باز شدن سریع، عموماً مجهز به گیربکس و چرخ دستی متصل به ساقه هستند. آنها نه تنها سبک وزن و آسان برای استفاده هستند، بلکه شیرهای پروانه ای را نیز می توان در اندازه های بزرگ تهیه کرد و با بازیابی فشار بالا و افت فشار کم به طرز تحسین برانگیزی مقابله کرد.

تامین کنندگان شیر پروانه ای باید درجه بالایی از قابلیت اطمینان و دوام را برای اطمینان از حداقل تعمیر و نگهداری و عمر طولانی در کاربردهای نفت و گاز ارائه دهند. آنها به مواد تخصصی نیاز دارند که قادر به مدیریت محیط تهاجمی و مقاومت در برابر تقاضاهای شدید محیط های انفجاری و شرایط آب شور دریا باشند. بنابراین شیرهای پروانه ای برای کاربردهای نفت و گاز باید ناهموار، سنگین و متناسب با هدف باشند.

صنایع دریایی

پمپ ها و شیرها در صنعت کشتی سازی در دریاهای آزاد در طیف گسترده ای از کاربردهای پیچیده استفاده می شوند. بسیار مهم است که این پمپ ها و شیرها بتوانند در شرایط سخت مقاومت کنند. آنها باید همیشه از قابلیت اطمینان و در دسترس بودن فرآیندهای داخل هواپیما اطمینان حاصل کنند. دریچه های پروانه ای در انواع کشتی ها و دستگاه های آتش نشانی استفاده می شود. آنها همچنین به طور گسترده برای اهداف لوله کشی خانگی استفاده می شوند.

در کشتی ها برای خطوط با ظرفیت زیاد مانند خطوط مکش آب دریا جلو و عقب یا خطوط مخازن مختلف به پمپ های مربوطه خود استفاده می شود. خطوط لوله روغن لوب نیز به دلایل واضحی که در بالا توضیح داده شد، ترجیحاً دارای شیرهای پروانه ای هستند.

دکتر فولاد چه تفاوتی دارد؟

دکتر فولاد به عنوان تامین کنندگان شیرآلات صنعتی، اطمینان حاصل می کنیم که شیرهای با کیفیت بالا اولویت اول ما هستند. ما از استانداردهای مشتری و الزامات خاص صنعت آنها برای شیرها پیروی می کنیم. شیرآلات صنعتی اصلی اروپایی ما در صنعت پیشرو و مشهور هستند.


مقاله های پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید