حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

طبقه بندی و استفاده از لوله های بدون درز

طبقه بندی و استفاده از لوله های بدون درز

برای انتخاب لوله های بدون درز که نیازهای ما را برآورده می کند، باید به طبقه بندی اولیه لوله های بدون درز توجه ویژه ای داشته باشیم.
لوله های بدون درز همه منظوره از فولاد ساختاری کربن معمولی، فولاد ساختاری کم آلیاژ یا فولاد ساختاری آلیاژی، با بیشترین خروجی نورد می شوند و عمدتاً به عنوان لوله یا قطعات ساختاری برای انتقال سیالات استفاده می شوند.

لوله های بدون درز با توجه به کاربری های مختلف در سه دسته عرضه می شوند:
1- با توجه به ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی عرضه می شود.

2- با توجه به خواص مکانیکی عرضه می شود.

3- مطابق با تست فشار هیدرولیک عرضه می شود. اگر لوله های فولادی عرضه شده طبق دسته های a و b برای تحمل فشار مایع مورد استفاده قرار می گیرند، باید تحت آزمایش هیدرواستاتیک نیز قرار گیرند.

تحمل فشار لوله های بدون درز

به تست اولیه تحمل فشار مایع و فشار آب توجه کنید، به دامنه کاربرد و الزامات محیطی توجه کنید و سپس لوله فولادی مناسب را انتخاب کنید. اگر لوله فولادی خاصی باشد، مانند لوله های فولادی بدون درز برای دیگ های بخار، زمین شناسی، مواد شیمیایی و برق، نفت و غیره، همه آنها طرح ها و حالت های پردازش خاصی دارند، بنابراین باید مدل های خاصی را انتخاب کنید.

کاربرد لوله های بدون درز چیست؟

لوله های فولادی بدون درز ویژگی های عملکردی بسیار خوبی دارند و به طور گسترده در زمینه های مختلف استفاده می شوند. لوله های بدون درز عموما از فولاد ساختاری کربنی، فولاد سازه ای کم آلیاژ و غیره ساخته می شوند و خروجی آنها زیاد است و همچنین می توان آنها را با توجه به نیازهای مختلف سفارشی و پردازش کرد.

1. حمل و نقل نفت و گاز طبیعی

از لوله های بدون درز می توان برای انتقال نفت و گاز طبیعی از چاه های نفت به سطح و همچنین انتقال این مواد به تجهیزات مختلف پالایشی استفاده کرد.

2. پروژه های عمرانی

لوله های بدون درز برای انواع کانال های تهویه و هیدرولیک، تجهیزات برودتی، تجهیزات HVAC و کانال کشی در ساختمان ها مناسب هستند. در بیشتر موارد، لوله های فولادی بدون درز در هنگام ساخت خطوط لوله، به ویژه برای حمل و نقل زیرزمینی خط لوله استفاده می شود. به منظور اطمینان از اثر آب بندی و استحکام، معمولاً از چنین لوله های فولادی استفاده می شود و تضمین می شود که برای مدت طولانی در زیر زمین استفاده شوند. و یا در هنگام استخراج آب های زیرزمینی و یا تحویل آب گرم از دیگ ها نیز از چنین لوله هایی استفاده می شود.

3. ماشین سازی

لوله های بدون درز (لوله های فولادی مکانیکی بدون درز) به طور گسترده در ساخت قطعات و اجزای مختلف ماشین آلات مانند سیلندرهای کمپرسورهای هوا، یاتاقان های نگهدارنده دوک ها، اتصالات و یاتاقان ها در براکت ها و غیره استفاده می شود.

4. صنایع شیمیایی

لوله های بدون درز برای حمل و نقل مواد شیمیایی و کالاهای خطرناک مانند محلول های مختلف اسیدی و قلیایی، اکسیدان ها، نفت و مواد شیمیایی، آرسنیک و هالوژن و غیره مناسب هستند.

5. صنعت برق

لوله های بدون درز برای تولید ژنراتورها، ترانسفورماتورها، خطوط انتقال و غیره مناسب می باشند. امروزه در خطوط لوله سیال انتقال گاز و تولید برق آب نیز از این نوع لوله فولادی استفاده می شود که نه تنها می تواند اثر آب بندی را تضمین کند، بلکه مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر خوردگی را نیز تضمین می کند.

6. صنعت هوافضا

لوله های بدون درز برای ساخت تجهیزات هوافضا، تجهیزات موشکی، موتورها و غیره مناسب هستند.

در برخی از زمینه های کاربردی خاص، لوله های فولادی بدون درز ویژه مورد نیاز است. بنابراین، ما باید لوله های فولادی را با توجه به وضعیت واقعی خود انتخاب کنیم یا می توانیم مستقیماً با دکتر فولاد تماس بگیرید تا خرید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که لوله های فولادی نیازهای ما را برآورده می کند.
به طور خلاصه، لوله فولادی بدون درز یک ماده لوله با کاربردهای گسترده و ارزش بالا است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید