حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

فرآیند تولید لوله فولادی کربن و استاندارد‌های بین‌المللی

فرآیند تولید لوله فولادی کربن و استاندارد‌های بین‌المللی

لوله فولادی کربنی یک ماده لوله است که به طور گسترده در زمینه‌های صنعتی استفاده می‌شود، با خواص مکانیکی خوب و مقاومت در برابر خوردگی. فرآیند تولید و استاندارد‌های آن برای اطمینان از کیفیت و عملکرد لوله‌های فولادی بسیار مهم است. در ادامه به معرفی دانش مربوطه لوله‌های کربن فولادی از دو جنبه فرآیند تولید و استاندارد می‌پردازیم.

Carbon Steel ورق فولادی

فرآیند تولید لوله فولادی کربن

۱. آماده‌سازی مواد اولیه:

ماده اولیه اصلی لوله فولاد کربنی فولاد کربنی است که معمولاً از ورق فولادی نورد گرم یا ورق فولادی نورد سرد تولید شده توسط کارخانه‌های فولادسازی به عنوان ماده خام استفاده می‌کند. در فرآیند تهیه مواد خام، ورق فولادی نیاز به برش، عملیات حرارتی و سایر فرآیند‌ها دارد تا نیاز‌های تولید لوله فولادی را برآورده کند.

۲. حرارت لوله خالی:

صفحه فولادی برش خورده معمولاً با گرمایش القایی با فرکانس بالا یا حرارت شعله گرم می‌شود. هدف از گرم کردن این است که صفحه فولادی برای مرحله بعدی فرآیند شکل‌دهی به دمای مشخصی برسد.

۳. شکل‌گیری لوله خالی:

ورق فولادی گرم شده توسط یک ماشین شکل دهی تشکیل می‌شود. دو روش متداول شکل دهی وجود دارد، یکی شکل دهی نورد سرد است، یعنی صفحه فولادی به شکل لوله‌ای خم می‌شود. دیگری شکل‌دهی نورد گرم است، یعنی صفحه فولادی در دمای بالا به شکل لوله‌ای اکسترود می‌شود. لوله خالی تشکیل شده باید خنک و صاف شود.

۴. فرآیند جوشکاری:

دو فرآیند اصلی جوشکاری برای لوله‌های فولادی کربنی وجود دارد، یکی جوشکاری مقاومتی است، یعنی دو سر لوله خالی با جریان الکتریکی گرم می‌شوند تا ذوب شوند و آن‌ها را به هم متصل کنند. دیگری جوش قوس الکتریکی است، یعنی دو سر لوله خالی توسط یک قوس گرم می‌شود، بگذارید ذوب شود و به هم بپیوندد. لوله‌های جوش داده شده نیاز به حذف سرباره جوشکاری و عملیات سطح دارند.

۵. پردازش لوله:

لوله‌های جوش داده شده با برش، شعله ور شدن، پیرایش و سایر تکنیک‌های پردازش پردازش می‌شوند تا نیاز‌های اندازه و شکل لوله‌ها را در کاربرد‌های مختلف برآورده کنند.

۶. درمان سطح لوله:

سطح لوله با حذف زنگ زدگی و رنگ‌آمیزی برای بهبود عملکرد ضد خوردگی و زیبایی لوله انجام می‌شود.

۷. بازرسی کیفیت لوله:

خواص فیزیکی، ترکیب شیمیایی و دقت ابعادی لوله‌های تولید شده برای اطمینان از اینکه کیفیت لوله‌ها با الزامات استاندارد مطابقت دارد، آزمایش می‌شود.

استاندارد‌های لوله‌های فولادی کربنی

استاندارد بین‌المللی:

استاندارد‌های بین‌المللی لوله‌های فولادی کربنی عمدتاً شامل استاندارد‌های ASTM (انجمن آمریکایی برای آزمایش و مواد)، استاندارد‌های DIN (مؤسسه استانداردسازی آلمان)، استاندارد‌های JIS (استاندارد‌های صنعتی ژاپنی) و غیره است. این استاندارد‌ها الزامات مواد، خواص فیزیکی را مشخص می‌کنند. ترکیب شیمیایی و دقت ابعادی لوله‌های فولادی کربنی.

استاندارد:

استاندارد‌های لوله‌های کربن فولادی استاندارد‌هایی هستند که بر اساس نیاز‌های خود فرموله شده‌اند، مانند استاندارد GB/T (استاندارد) چین. استاندارد‌ها معمولاً به استاندارد‌های بین‌المللی اشاره دارند و با توجه به شرایط واقعی داخلی تنظیم و بهبود می‌یابند.
۳. استاندارد صنعت
استاندارد‌های صنعتی برای لوله‌های فولاد کربنی، استاندارد‌هایی هستند که توسط سازمان‌ها یا انجمنهای صنعتی مربوطه، مانند استاندارد‌های API (مؤسسه نفت آمریکا) برای لوله‌های خطوط نفتی ایجاد شده‌اند. استاندارد‌های صنعتی معمولاً به نیاز‌های حوزه‌های کاربردی خاص می‌پردازند و الزامات خاص‌تری را برای عملکرد و کیفیت لوله‌های فولادی کربنی مطرح می‌کنند.

سخن آخر:

فرآیند تولید و استاندارد‌های لوله‌های فولادی کربنی برای اطمینان از کیفیت و عملکرد لوله‌های فولادی بسیار مهم است. از طریق فناوری تولید معقول و الزامات استاندارد دقیق، می‌توان لوله‌های فولادی کربنی با کیفیت خوب را برای رفع نیاز‌های زمینه‌های مختلف تولید کرد. هنگام استفاده از لوله‌های کربن فولادی، باید محصولاتی را انتخاب کنیم که مطابق با الزامات استاندارد باشند و برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان آن‌ها را مطابق با مقررات مربوطه نصب و استفاده کنیم.

مقاله های پیشنهادی :
‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید