حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

فولاد سبز تقاضای برق پاک را افزایش می‌دهد

فولاد سبز تقاضای برق پاک را افزایش می‌دهد

۷ تا ۸درصد از آلایندگی دی‌اکسید‌کربن در جهان را صنعت فولاد تولید می‌کند. در سال‌های گذشته روش‌های مختلفی برای کاهش میزان دی‌اکسید‌کربن مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما استفاده از هیدروژن در تولید فولاد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های حذف CO۲ معرفی شده است. استفاده از گاز هیدروژن در فرآیند احیای مستقیم یا تامین انرژی الکتریکی کارخانه تولید فولاد از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر (خورشیدی و بادی) راه‌حل تولید فولاد سبز است.

انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا و موسسه نوآوری هسته‌ای محاسبه کردند که ساخت فولاد سبز در کانادا به بیش از چهاربرابر (۴۳۰درصد) مقدار برق مصرفی فعلی در این بخش نیاز دارد. در این گزارش آمده است که انرژی هسته‌ای پاک، مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد، مسیری ضروری برای پاسخ‌گویی به این تقاضا برای مقادیر بالای فولاد سبز خواهد بود که برای ساخت همه‌چیز از ساختمان‌ها تا پل‌ها و لوازم خانگی، از ساخت هواپیما تا قطار و خودرو مورد نیاز است.

صنعت فولاد کانادا می‌گوید که تقاضای برق پاک خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد؛ زیرا در تلاش برای رسیدن به انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر است. این رشد تقاضا باید با تامین برق‌ پاک، مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد مانند برق هسته‌ای تامین شود؛ زیرا تولیدکنندگان فولاد به فعالیت خود در تولید برخی از سبزترین فولادهای جهان ادامه می‌دهند.

بخش فولاد کانادا در حال انجام اقداماتی برای کربن‌زدایی بیشتر است. تا سال۲۰۳۰، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا قرار است انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را حداقل تا ۴۵درصد کاهش دهند که این امر برنامه‌ریزی کانادا در سال۲۰۳۰ برای کاهش ۴۰درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را محقق می‌کند. فولاد سبز بیشتر به برق پاک بیشتری نیاز دارد. به‌طور متوسط، فولادسازان کانادایی انتظار دارند تا سال۲۰۵۰ شاهد افزایش ۴۳۰درصدی تقاضای برق با کربن‌زدایی فرآیندهای خود باشند.

تولیدکنندگان فولاد کانادا بخش مهمی از زنجیره تامین داخلی آمریکای شمالی هستند و تاکنون پروژه‌هایی را معرفی کرده‌اند که سطح قابل‌توجهی از کربن‌زدایی را تا سال۲۰۳۰ محقق خواهند کرد.

کاترین کوبدن، رئیس و مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا می‌گوید: «تولیدکنندگان فولاد کانادا در حال‌حاضر برخی از سبزترین فولادهای جهان را تولید می‌کنند. اما باید کارهای بیشتری انجام شود. هر مسیر کربن‌زدایی برای تولید فولاد، به برق پاک، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه در مقیاس عمده نیاز دارد. انرژی هسته‌ای به وضوح می‌تواند نقش مهمی در تامین این تقاضا ایفا کند.»

چاد ریچاردز، مدیر سیاستگذاری و مشارکت در موسسه نوآوری هسته‌ای می‌گوید: این تابستان ما اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا را ملاقات کرده و درباره تقاضای پیش‌بینی‌شده آنها برای برق و اینکه کدام ویژگی‌های یک شبکه برق پاک مهم است بررسی‌هایی انجام دادیم؛ زیرا آنها عملیات خود را برای رسیدن به اهداف کربن‌زدایی تغییر می‌دهند. سال‌هاست که اهمیت انرژی هسته‌ای درتامین شبکه‌های برق مشخص شده است. پت دالزل، مدیر اجرایی در بروس پاور، می‌گوید: تامین برق از انرژی هسته‌ای ایمن، پاک، قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه است. ما خوشحالیم که با انجمن تولیدکنندگان فولاد کانادا و اعضای آن همکاری می‌کنیم تا از مزایای انرژی هسته‌ای برای حمایت از عملیات فولادسازی سبز در سراسر کانادا استفاده کنیم.


اخبار مرتبط:

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید