حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

لوله سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سیاه، از ظاهر سیاه به نظر می رسد. رنگ تیره از اکسید آهن تشکیل شده بر روی سطح آن در طول تولید می آید. لوله فولادی سیاه به لوله های آهنی معمولی اطلاق می شود و عمدتاً برای خطوط گاز استفاده می شود، همچنین برای اتصال لوازم خانگی به خطوط تامین آنها استفاده می شود. این لوله ای است که توسط مشاغل و منازل مسکونی برای انتقال گاز طبیعی یا پروپان مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های فولادی مشکی به دلیل استحکام و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی کاربردهای متنوعی دارند. آنها تمایل دارند برای انتقال گاز و آب به مناطق روستایی و مناطق شهری یا برای مجراهایی که از سیم کشی برق محافظت می کنند و بخار و هوا با فشار بالا را منتقل می کنند استفاده شوند. علاوه بر این، لوله های فولادی سیاه در صنایع نفت و نفت نیز برای لوله کشی مقادیر زیادی نفت از مناطق دورافتاده استفاده می شود.

لوله فولادی مشکی به دلیل مقاومت زیاد در برابر حرارت برای سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی نیز استفاده می شود. معمولاً با جوش یا با استفاده از کوپلینگ های مکانیکی به هم متصل می شود.

از دیگر کاربردهای لوله های فولادی سیاه می توان به توزیع گاز در داخل و خارج از منازل، چاه های آب و سیستم های فاضلاب اشاره کرد. با این حال، لوله های فولادی مشکی رنگ هرگز برای انتقال آب آشامیدنی استفاده نمی شوند، زیرا تمایل به خوردگی در آب دارند و مواد معدنی لوله در آب حل می شود و خط را نیز مسدود می کند.

لوله آهن سیاه در واقع از یک ترکیب کم عیار “فولاد ملایم” ساخته شده است. این به آن مقاومت بسیار بهتری در برابر خوردگی نسبت به لوله های چدنی سنتی می دهد. استانداردهای کمی وجود دارد که تمام لوله های آهنی مشکی از آنها پیروی می کنند. با این حال، همه آنها برای کنترل گاز طبیعی و پروپان ساخته شده اند که معمولاً زیر 60psi باقی می مانند. استانداردهایی که لوله آهن سیاه باید مطابقت داشته باشد تا در صورت نصب صحیح، فشار حداقل 150psi را تضمین کند.

لوله مانیسمان
لوله مانیسمان

موارد استفاده از لوله سیاه

لوله سیاه در کاربردهای مختلف صنعتی کاربردهای زیادی دارد. برخی از رایج ترین کاربردهای لوله سیاه عبارتند از:

1. انتقال گاز طبیعی و پروپان
لوله سیاه معمولاً برای انتقال گاز طبیعی و پروپان به خانه ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود. استحکام و دوام آن، آن را برای مدیریت محیط های پرفشار مورد نیاز برای حمل ایمن این محصولات مناسب می کند.

2. سیستم های گرمایش و سرمایش
لوله سیاه در سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز کاربرد دارد. معمولاً برای انتقال آب گرم یا بخار و برای انتقال آب سرد برای سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.

3. کاربردهای صنعتی
لوله سیاه به طور گسترده در کاربردهای صنعتی مانند سایت های ساختمانی، تاسیسات تولیدی و پالایشگاه های نفت استفاده می شود. معمولاً برای حمل مواد شیمیایی، بخار و آب و همچنین برای سازه های پشتیبانی و سیم کشی برق استفاده می شود.

4. آبیاری
لوله سیاه معمولاً برای سیستم های آبیاری به ویژه برای انتقال آب از یک پمپ مرکزی یا چاه به چندین مکان استفاده می شود.

نتیجه
لوله سیاه نوعی لوله فولادی همه کاره است که در کاربردهای صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام، دوام و مقاومت آن در برابر محیط های پرفشار، آن را به ماده ای ایده آل برای انتقال گاز طبیعی، پروپان و سایر فرآورده های نفتی تبدیل کرده است. علاوه بر این، معمولاً برای سیستم های گرمایش و سرمایش، آبیاری و سایر کاربردهای صنعتی استفاده می شود. با وجود دوام آن، انجام تعمیر و نگهداری و بازرسی منظم برای جلوگیری از خوردگی و سایر مشکلات احتمالی ضروری است.


مقاله های پیشنهادی :

قیمت و مشخصات لوله مانیسمان

قیمت و مشخصات لوله سیلندری

مقاله در مورد شیرآلات صنعتی دکتر فولاد

شیرآلات صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید