حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

انواع لوله سیلندری + قیمت بروز

انواع لوله سیلندری + قیمت بروز

لوله سیلندری چگونه تولید می شوند و چه کاربردی دارند؟

لوله‌های فولادی لوله‌های استوانه‌ای هستند که از فولاد ساخته شده‌اند و در ساخت و زیرساخت‌ها کاربردهای زیادی دارند. لوله سیلندری پر استفاده ترین محصول ساخته شده توسط صنعت فولاد هستند. کاربرد اصلی لوله در حمل و نقل مایع یا گاز زیرزمینی از جمله نفت، گاز و آب است. با این حال، لوله‌های با اندازه‌های مختلف در طول ساخت و ساز استفاده می‌شوند. یک نمونه معمول تولید خانگی، لوله سیلندری باریکی است که سیستم خنک کننده یخچال را اجرا می کند. در ساخت و ساز از لوله برای گرمایش و لوله کشی استفاده می شود. سازه ها را می توان با استفاده از لوله های فولادی با اندازه های مختلف، مانند نرده ها، قفسه های دوچرخه و… ساخت می شوند.     انواع لوله سیلندری + قیمت بروز

لوله فولادی چگونه ساخته می شود؟

از ذوب مواد خام گرفته تا قالب گیری یا جوشکاری، این مصالح ساختمانی در همه جا از طریق دو فرآیند اصلی ایجاد می شود: فولاد خام را به شکل قابل استفاده تری تبدیل کنید هر دو فرآیند باید با ساخت فولاد با کیفیت خوب شروع شوند. فولاد خام توسط کارخانه های ریخته گری از طریق فرآیند ذوب مواد خام در یک کوره تولید می شود. برای درست کردن ترکیب، ممکن است عناصری به فلز مذاب اضافه شده و ناخالصی ها حذف شوند. فولاد مذاب به دست آمده در قالب ریخته می شود تا شمش درست شود یا به دستگاه ریخته گری پیوسته برای ساخت اسلب، بیلت و شکوفه منتقل می شود. لوله از دو مورد از این محصولات ساخته می شود: اسلب یا بیلت.

لوله سیلندری لوله های بدون درز

بیلت های فولادی قطعات مربعی بلند فولادی هستند که مستقیماً از یک ماشین ریخته گری پیوسته یا به عنوان محصول ثانویه ساخته شده از شمش های ریخته گری نورد شده و کشیده تولید می شوند. از این بیلت ها می توان برای ساخت لوله های بدون درز استفاده کرد که در برخی کاربردها به دلیل نداشتن خط جوش ایمن تر است. شمش فولادی جامد باید در دماهای بسیار شدید گرم شود و به رنگ سفید داغ شود اما ذوب نشود. ماشین‌ها آن‌ها را می‌غلطند تا به شکل جامد استوانه‌ای درآیند. در حالی که هنوز گرم است، از سوراخ کننده گلوله ای شکل استفاده می شود تا مرکز توخالی را با توجه به ابعاد آن منظم کند. یک سری عملیات آسیاب برای انطباق لوله با مشخصات مورد نیاز انجام می شود

شیرآلات صنعتی تهران

مراحل پایانی لوله سیلندری

لوله سیلندری ممکن است به عنوان مرحله نهایی فرآیند قبل از اتصال به اتصالات در انتها، از طریق دستگاه صاف کننده قرار داده شوند. لوله‌های حفره‌ای کوچک معمولاً با اتصالات رزوه‌ای نصب می‌شوند، اما لوله‌های حفره بزرگ‌تر معمولاً با فلنج‌هایی نصب می‌شوند که روی انتهای لوله جوش داده می‌شوند. ماشین‌های اندازه‌گیری ابعاد لوله تمام‌شده را بررسی می‌کنند و جزئیات را در کنار لوله برای اهداف کنترل کیفیت مهر می‌کنند.

کنترل کیفیت لوله سیلندری

مراحل کنترل کیفیت شامل بررسی عیوب لوله با استفاده از دستگاه های اشعه ایکس – به ویژه در امتداد محل جوش است. روش دیگر این است که لوله را با پر کردن آن با آب آزمایش فشار دهید، سپس آن را برای مدت زمان مشخصی تحت فشار نگه دارید تا هرگونه نقصی که ممکن است باعث خرابی فاجعه‌آمیز شود قبل از استفاده از آن آشکار شود.

استفاده سازه ای

کاربردهای سازه ای رایج ساختمان و ساخت و ساز است. در این صنایع، مصالح ساختمانی را معمولاً لوله های فولادی به کار میروند

شیرآلات صنعتی تهران
شیرآلات صنعتی تهران

جوشکار روی لوله فولادی

لوله های فولادی که به عنوان لوله های فولادی نیز شناخته می شوند، استحکام بیشتری را به فونداسیون ها می دهند و به طور گسترده در پروژه های ساختمانی استفاده می شوند.

استفاده در تولید

ریل محافظ با استفاده از لوله فولادی از لوله های فولادی برای ساخت ریل های محافظ برای محافظت از دوچرخه سواران و عابران پیاده استفاده می شود.

نرده های  استیل محافظ

ریل‌های محافظ نیز از لوله‌های فولادی ساخته شده‌اند که ویژگی ایمنی زیبایی را برای پله‌ها و بالکن‌ها ایجاد می‌کنند. ستون‌های لوله فولادی در اندازه‌های مختلف ردیف شده‌اند ستون‌های لوله فولادی از عابران پیاده و زیرساخت‌ها در برابر برخورد وسایل نقلیه محافظت می‌کنند.ستون های امنیتی برای محاصره یک منطقه از ترافیک وسایل نقلیه برای محافظت از افراد، ساختمان ها یا زیرساخت ها استفاده می شوند.

مواد و فناوری تولید لوله‌های سیلندری

تولید لوله‌های سیلندری از موادی با کیفیت بالا انجام می‌شود. این مواد شامل فولادهای مقاوم، آلیاژها و حتی برخی پلیمرها می‌شود. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، لوله‌های سیلندری با ویژگی‌های خاص تولید می‌شوند که به دقت و استفاده‌پذیری آنها افزوده می‌شود.

استفاده از لوله سیلندری در حمل و نقل

رایج ترین استفاده از لوله های فولادی برای حمل و نقل محصولات است زیرا از لوله سیلندری برای نصب طولانی مدت مناسب است. به دلیل سختی و مقاومت در برابر شکست، می توان آن را در زیر زمین دفن کرد. کاربردهای فشار کم نیازی به استحکام بالای لوله ها ندارند زیرا در معرض تنش های قابل توجهی قرار نمی گیرند. ضخامت دیواره باریک باعث تولید ارزان تر می شود. کاربردهای تخصصی تر – مانند لوله های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز – به مشخصات دقیق تری نیاز دارند. ماهیت خطرناک محصول در حال حمل و نقل و احتمال افزایش فشار روی خط، مستلزم استحکام بالا و در نتیجه ضخامت دیواره بالاتر است. این به طور کلی هزینه های بالاتری را به همراه دارد. کنترل کیفیت برای این برنامه ها حیاتی است.

نتیجه‌گیری

لوله‌های سیلندری صنعتی از جمله اجزاء اساسی و حیاتی در دنیای صنعت به‌شمار می‌روند. انواع و ابعاد مختلف این لوله‌ها باعث متناسب شدن با نیازهای مختلف صنایع می‌شود. از انتقال مواد و سیالات تا استفاده در فرآیندهای تولید و انتقال گازها، این لوله‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود کارایی و امنیت فرآیندهای صنعتی دارند. به عنوان یک قطعه کلیدی، لوله‌های سیلندری با مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند تا به عملکرد بهتر و پایداری بیشتر در صنعت کمک کنند.


مقاله های پیشنهادی:

‫5/5 ‫(1 نظر)