حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

روش‌های پوشش دادن سطح لوله‌های فولادی

روش‌های پوشش دادن سطح لوله‌های فولادی

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فولاد و سایر مواد فلزی موجود در اتمسفر به طور اجتناب ناپذیری باعث خوردگی و تشکیل زنگ شل می شود که ضررهای جدی به صنایع مدرن وارد می کند.

در حال حاضر خطوط لوله نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می کنند، بنابراین عملیات سطحی لوله های فولادی نیز عاملی است که طول عمر خطوط لوله را تعیین می کند. این پیش فرض است که آیا لایه ضد خوردگی و لوله های فولادی را می توان محکم با هم ترکیب کرد. پس از تایید موسسات تحقیقاتی، عمر لایه ضد خوردگی به نوع پوشش، کیفیت پوشش و محیط ساخت بستگی دارد. علاوه بر عوامل فوق، عملیات سطح لوله فولادی حدود 50 درصد از طول عمر لایه ضد خوردگی را به خود اختصاص می دهد.

از این رو می توان به اهمیت عملیات سطح لوله فولادی پی برد و باید به طور مداوم روش تصفیه سطح را بهبود بخشیم. روش های رایج زدودن زنگ لوله فولادی زیر در بازار، چگونه زنگ زدگی لوله های فولادی را از بین ببریم؟ بهترین روش برای تصفیه سطح لوله فولادی چیست؟

<yoastmark class=

1. تمیز کردن:

تمیز کردن روشی است برای استفاده از یک عامل شیمیایی برای از بین بردن کثیفی روی سطح یک جسم. از آلاینده‌های سطحی یا پوشش‌های عامل پاک‌کننده برای تبدیل شیمیایی، حل شدن و کندن پوست استفاده می‌کند تا به اثرات چربی‌زدایی، زدودن زنگ زدگی و آلودگی‌زدایی دست یابد. عیب آن این است که واقعاً نمی تواند زنگ زدگی، رسوب و غیره روی سطح فولاد را از بین ببرد، بنابراین فقط می توان از آن به عنوان یک روش کمکی در فرآیند ضد خوردگی و زنگ زدگی استفاده کرد.

2. از ابزارهایی برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده کنید:

زنگ زدایی ابزار عمدتاً از برس های سیمی برای صیقل دادن سطح لوله های فولادی و مواد فولادی استفاده می کند که می تواند فلس های اکسید شل یا برجسته، سرباره جوشکاری، زنگ و سایر عملیات های سطحی را حذف کند. زنگ زدایی ابزارهای دستی می تواند به درجه حذف زنگ Sa2 برسد و زنگ زدایی ابزارهای برقی می تواند به درجه حذف زنگ Sa3 برسد. اگر اتصال سطحی فولاد محکم باشد، اثر زنگ زدایی ابزار نمی تواند به اثر مطلوب برسد و عمق الگوی لنگر مورد نیاز برای ساخت و ساز ضد خوردگی قابل دستیابی نیست.

3. ترشی:

مدتها پیش روش زنگ زدایی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفت که معمولاً از روش های شیمیایی و الکترولیتی برای تصفیه ترشی استفاده می شد. از ترشی می توان برای از بین بردن رسوب، زنگ زدگی و پوشش های قدیمی استفاده کرد. گاهی اوقات می توان از آن برای سندبلاست برای زدودن زنگ استفاده کرد. تصفیه ثانویه پس از زنگ زدگی و ترشی شیمیایی می تواند سطح را به درجه خاصی از تمیزی و ناهمواری برساند، اما خطوط لنگر کم عمق هستند و باعث آلودگی محیطی می شوند که بیش از شاخص ملی حفاظت از محیط زیست است.

لوله مانیسمان

4. تجهیزات مکانیکی :

زنگ زدایی دستگاه شات بلاست لوله فولادی. روش عملیات سطحی دستگاه شات بلاست لوله فولادی برای زدودن زنگ به این صورت است که مواد شات (ماسه یا ماسه فولادی) را با سرعت زیاد و زاویه معین بر روی سطح قطعه کار می اندازند و اجازه می دهند که ماده گلوله شده به سطح فولاد برخورد کند. لوله کنید، و سپس مواد شات را در داخل دستگاه چرخه تکرار کنید.

این روش نه تنها می تواند زنگ زدگی، اکسید و آلودگی لوله فولادی را به طور کامل برطرف کند، بلکه زبری یکنواخت مورد نیاز را تحت ضربه شدید و اصطکاک ساینده لوله فولادی به دست آورد. روش تصفیه سطح اصلاح شده مزایای کم هزینه، راندمان بالا، حفاظت اقتصادی و محیطی، مکانیزاسیون و درجه بالای هوشمندی را درک می کند. دستگاه شات بلاست لوله فولادی کاربردهای گسترده ای دارد. این می تواند اتصالات سطحی و لایه های اکسیدی قطعه کار را تمیز کند، به طوری که قطعه کار می تواند ظاهر جدیدی را نشان دهد و استانداردهای استفاده از قطعه کار را رعایت کند.

در عین حال، می تواند سطح قطعه کار را صاف تر کند که برای سمپاشی بعدی و کارهای دیگر مفید است. دستگاه شات بلاست لوله فولادی می تواند دیواره های داخلی و خارجی لوله فولادی را تمیز کند و راندمان کار نیز بسیار بالا است.

استفاده از دستگاه شات بلاست لوله فولادی، عملیات سطح لوله فولادی را راحت تر می کند، اثر تمیز کردن بهتر است و همچنین می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و ورودی نیروی انسانی را کاهش دهد. این روش در زمینه های بیشتری نیز به کار گرفته شده است. طراحی فعلی دستگاه های شات بلاست لوله فولادی نیز سازگارتر با محیط زیست است. به عنوان مثال، تجهیزات حذف گرد و غبار وجود دارد که می تواند گرد و غبار تولید شده در حین کار را بدون ایجاد آلودگی جمع آوری کند.

در عین حال، دستگاه شات بلاست لوله فولادی نیز قابل بازیافت است که می تواند مصرف مواد را کاهش دهد و هزینه شرکت را کاهش دهد.استفاده از دستگاه انفجار لوله فولادی سریعتر کار می کند، می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند و تعداد زیادی قطعه کار را همزمان پردازش کند و کارایی شرکت را بهبود بخشد.


مقاله های پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید