حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چه فلزی برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود؟

چه فلزی برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود؟

کنار دریا مکانی زیبا اما گران برای زندگی است. و همانطور که مشخص است، استفاده از فلز در معماری بیرونی نیز یکی از سخت ترین کارها است. نمک و رطوبت ساحل مانعی برای زیرساخت های طولانی مدت است. بیشتر ساختمان‌های ساحلی هر چند سال یکبار نیاز به تعمیر دارند، یا ممکن است بر اساس فلزی که برای ساخت آنها استفاده می‌شود، به طور کامل تعویض شوند. و در حالی که بیشتر آلیاژها در برابر خوردگی مقاوم هستند، اما در برابر برخی از فلزات مقاوم در برابر خوردگی مصون نیستند، معمولاً فلزات گران قیمت با برچسب قیمت بالا هستند.

وقتی بیشتر به سمت داخل حرکت می کنید، به دلیل سطوح پایین نمک در جو، تمام فلزات عمر طولانی تری دارند. برای نجات آنها از آب و هوا و بارندگی کافی نیست، اما آنها شانس بیشتری دارند. تفاوت بین ادای احترام طولانی مدت به توانایی شما و یک شکست وحشتناک و گران قیمت می تواند در کشف بهترین فلزات برای کاربردهای در فضای باز باشد. در اینجا چند فلز وجود دارد که برای استفاده در فضای باز مناسب هستند.

چه فلزی برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود؟
چه فلزی برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود؟

اجازه دهید در مورد برخی از فلزات مناسب برای معماری بیرونی صحبت کنیم

1. فولاد ضد زنگ – با پوششی از اکسید کروم که باعث درخشش آن می شود

2. برنج، مس، برنز) –– فلزات فانتزی لوکس

3. آلومینیوم – محبوب در تاسیسات در فضای باز و موارد دیگر

4. فولاد گالوانیزه – فولاد کربنی پوشش داده شده در روی مایع به عنوان مقاومت در برابر خوردگی اضافی

بسته به کیفیتی که برای شما مهم است: قیمت، قابلیت اطمینان و زیبایی. در مورد این انواع بحث خواهیم کرد.

فولاد گالوانیزه

در این لیست فولاد گالوانیزه کمترین مقاومت را در برابر خوردگی دارد. فولاد گالوانیزه بیشتر از زیبایی به عملکرد مربوط می شود، بنابراین اگر برای پروژه شما مهم به نظر می رسد، بهترین گزینه شما نیست. با این وجود، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا خروجی جامد و مقرون به صرفه را برای حداقل 50 سال (25 یا بیشتر در محیط های آب شور) ارائه می دهد. این نوع فولاد با پوشش فولاد کربنی در روی مایع ساخته می شود. قابلیت تنظیم میزان حفاظت با تعیین میزان روی ته نشین شده بر روی سطح فولاد در طول تولید آن از مزایای فولاد گالوانیزه است. هرچه زینک بیشتری مصرف کنید، ایمنی بهتری خواهید داشت!

در این لیست، فولاد گالوانیزه شاید مقرون به صرفه ترین باشد، به همین دلیل است که هنوز به طور گسترده در فضای باز استفاده می شود. قطعاتی که برای نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف ساختمان های تجاری استفاده می شوند، از رایج ترین اقلام گالوانیزه ای هستند که تولید می کنیم.

برای پروژه هایی که فقط به مقاومت خوردگی کوتاه مدت نیاز دارند، یا طراحی نیاز به تعمیرات برنامه ریزی شده و مطمئن دارند، فولاد گالوانیزه بهترین است.

لوله مانیسمان
لوله مانیسمان

آلومینیوم

آلومینیوم یک سطح بالاتر از فولاد گالوانیزه است. اقلام محبوب آلومینیومی بیرونی شامل یراق آلات نور و قاب برای در و پنجره است.

آیا آلومینیوم زنگ می زند؟ خیر- از طریق فرآیندی به نام خود غیرفعال سازی، پوشش محافظ خود را تولید می کند. هنگامی که آلومینیوم اکسید می شود، در اطراف خود یک لایه محافظ مانند حلزونی ایجاد می کند که به داخل پوسته خود می کشد. هر رنگی روی آن کمی محو می شود.

اغلب در چارچوب بیرونی درب ها و پنجره های ویترین فروشگاه استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که محصولات آلومینیومی برای استفاده بیرونی طوری طراحی شده اند که با قیمت مقرون به صرفه قابل فروش باشند – در بسیاری از موارد، آنها به سادگی در استفاده بیرونی دوام زیادی ندارند.

آلومینیوم یک گزینه اقتصادی است، اما بهترین انتخاب برای قطعات معماری بیرونی نیست!

مس، برنج، برنز

این فلزات قرمز در مقایسه با آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ کمیاب و مجلل هستند و همچنین بسیار بادوام هستند. این عناصر پس از اکسید شدن کاملاً در برابر عناصر مصون هستند. برنج و برنز آلیاژهای مس هستند، بنابراین با اکسیداسیون، همه آنها کمی سبز می شوند. برخی از طراحان حتی به عمد پتینه را به برنز، مس و برنج اضافه می کنند تا فوراً آن ظاهر زیبا را به دست آورند!

برای معمارانی که نیاز به زیبایی شناسی غنی دارند، چنین فلزاتی جذاب ترین خواهند بود.

هتل‌های مجلل، بانک‌ها، ساختمان‌های تاریخی و بازسازی‌ها اغلب فلزات قرمز را درخواست می‌کنند. این محصول با کیفیت بالا است و هزینه این فلزات دو یا سه برابر فولاد ضد زنگ است.

با این وجود، اگر می‌خواهید طراحی شما در آزمون زمان مقاومت کند و تأثیرگذار باشد، برنج مس و برنز همگی در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند، در برابر آب و هوا مقاوم هستند و ماندگاری بالایی دارند. با توجه به قیمت این فلزات، باید از خود بپرسید: “آیا پروژه من ارزش هزینه محصولات با بالاترین کیفیت را دارد؟”

فولاد ضد زنگ

از نظر دوام، بیشتر مصارف و اهداف مس، برنج و برنز مشابه فولاد ضد زنگ است. همه آنها در برابر اجزای بیرونی بسیار مقاوم هستند، اگرچه بسیار گران هستند. فولاد ضد زنگ به همین دلیل نهایی (و بسیار مهم) در بالای لیست قرار دارد.

آیا زنگ زدگی در فولاد ضد زنگ است؟ بله، می تواند زنگ بزند – شاید با سرعت بسیار کمتری نسبت به فولاد کربنی و آلومینیوم در شرایط بسیار خورنده. امروزه برای مصارف تجاری و صنعتی در فضای باز، فولاد ضد زنگ تعادل کاملی بین قابلیت اطمینان و قیمت دارد. فقط مطمئن شوید که به طور دوره ای تمیز شود تا مانند آینه بماند.

بیش از 150 گرید از فولاد ضد زنگ وجود دارد، اما تنها سه مورد بیشتر برای فضای باز استفاده می شود: انواع

304، 316 و 430. هر نوع فولاد ضد زنگ دارای یک معیار آلیاژی خاص است که بر چقرمگی و قیمت آن تأثیر می گذارد.

پرکاربردترین مورد از سری 300 فولاد ضد زنگ درجه 304 است. این فلز آلیاژی حاوی 18- درصد کروم و 8 درصد نیکل است که به آن چقرمگی مکانیکی و زیبایی می بخشد. همچنین یکی از پرهزینه ترین گریدهای فولاد ضد زنگ است.

SS 316 حاوی همان مقدار کروم 304 است، اما با درصد نیکل بالاتر به علاوه 2 تا 3 درصد مولیبدن. مولیبدن مقاومت فلز را در برابر آب دریا افزایش می دهد و آن را برای خورنده ترین محیط ها عالی می کند.

معمولاً 430 SS در شرایط ملایم در فضای باز یا داخل خانه که آب و هوا در آن ردیابی می شود (مثلاً در قاب قاب درب فلزی) استفاده می شود.علاوه بر این، در مراکز خرید، پله برقی ها از 430 SS برای محافظت در برابر لجن و نمک حمل شده توسط خریداران استفاده می کنند.

دارای درصد کروم کمتر (17 درصد) و درصد کربن بالاتر (0.12 درصد) است که آن را مقرون به صرفه ترین و رایج ترین انتخاب می کند.مطمئناً برای استفاده خارجی به اندازه نمونه های سری 300 خود موفق نیست. فولاد ضد زنگ بسیار ارزان تر از برنج، مس یا برنز است.و بسته به اینکه چگونه و کجا از آن استفاده می کنید، می تواند بیش از صد سال دوام بیاورد.

بنابراین کدام فلز مناسب ترین فلز برای پروژه شما خواهد بود؟

همانطور که بحث شد، انتخاب شما از فلزات ممکن است تا حد زیادی به نمایان بودن پروژه شما بستگی داشته باشد. برای زیبا بودن نیازی به لوله مدفون در زیر زمین نیست. این یک درب ورودی به یک ساختمان تجاری است که انجام می دهد. بودجه، ظاهر ایده آل و مشخصات عملیاتی متریال پروژه را تعیین می کند.


مقاله های پیشنهادی :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید