حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

شیب نزولی دلار و خواب عمیق بازار آهن

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت آهن‌ آلات و مقاطع فولادی، نرخ ارز است. نرخ ارز در هفته گذشته، روند ثابت و کاهشی داشت. اما امروز شیب نزولی شدیدتر شد و نرخ هر دلار به کم‌تر از ۵۱ هزار تومان هم رسید. به همین ممکن است در هفته آینده، قیمت بعضی از مقاطع فولادی به دنبال کاهش دلار، افت پیدا کند.

امروز روز خواب عمیق بازار آهن و فولاد بود، اما بیایید بررسی کنیم که نوسان‌ها ده روز ابتدایی خردادماه چطور بوده است.

قیمت میلگرد میانه و ذوب آهن در دهه ابتدایی خرداد ۱۴۰۲

تنها محصول نوسان‌دار بازار میلگرد امروز، مقاطع میانه بودند که ۰.۴ درصد افزایش داشتند. مقاطع فولاد میانه روزهای ابتدایی خرداد را با نمودار دارای شیب ثابت آغاز کردند، اما از ۶ خرداد دچار نوسان‌های محدود افزایشی و کاهشی شدند. کم‌ترین قیمت میلگرد ۱۸ میانه از ابتدای خرداد تا امروز، کمی‌ کم‌تر از ۲۴ هزار تومان بود و بیشترین نرخ آن هم ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان ثبت شد.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان، جزو پرنوسان‌ترین مقاطع دهه ابتدایی خردادماه بودند. نرخ سایز ۱۸ این کارخانه در سه روز ابتدایی خرداد از ۲۶ هزار تومان به ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. اما بعد از آن وارد سیر نزولی شد و تا ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان هم افت پیدا کرد. اما قیمت این میلگرد از ۱۰ خرداد تا امروز روی همین عدد ثابت باقی مانده است. سایر سایزهای این برند هم روند قیمتی مشابهی را تجربه کردند.

قیمت ورق آهن
قیمت ورق آهن

قیمت تیرآهن ذوب آهن و فایکو در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

در بازار ۱۳ خرداد تیرآهن هیچ نوسانی وجود نداشت و نرخ همه محصولات همانی بود که در پنجشنبه ثبت شد. اما بیایید نوسان‌های ده روز اخیر این پروفیل‌ها را بررسی کنیم. محصولات ذوب آهن اصفهان، نوسان‌های مختلفی را تجربه کردند و تقریبا ثابت نماندند. به عنوان مثال سایز ۱۸ این محصول در روزهای ابتدایی خرداد شیب صعودی گرفت و تا ۶ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان هم بالا رفت، اما بعد از آن روند نزولی پیدا کرد و تا ۶ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان هم رسید. بعد از یک روند اصلاحی جزئی، ثابت باقی ماند و در محدوده بین ۶ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان و ۶ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان قرار گرفت.

سایر برندهای تیرآهن، ثبات بیشتری نسبت به ذوب آهن اصفهان داشتند. به عنوان مثال تیرآهن فایکو در ده روز ابتدایی خرداد ۱۴۰۲، تنها دوبار نوسان داشت. نوسان افزایشی اول در روز اول خرداد اتفاق افتاد و قیمت این محصول را از ۴ میلیون و ۶۳۳ به ۴ میلیون و ۴ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان رساند. نوسان دوم هم نزولی بود،‌ در ۷ خرداد اتفاق افتاد و قیمت را به ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان رساند.

قیمت ورق آهن در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

بازار ورق سیاه هم در ۱۳ خرداد از سایر بخش‌های بازار پیروی کرد و هیچ نوسانی نداشت. این بازار از ابتدای خرداد، ثبات تقریبی خود را حفظ کرد. در بعضی روزها قیمت بعضی محصولات افزایش یا کاهش پیدا می‌کرد، اما بعد از آن دوباره وارد روند ثابت می‌شود و خبری از روندهای اصلاحی نبود.

قیمت میلگرد
قیمت میلگرد

به عنوان مثال قیمت ورق فولاد ۳ فولاد مبارکه ۱۵۰۰ رول، در روز اول خرداد افزایش پیدا کرد و از ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. اما بعد از آن تا ۷ خرداد ثابت باقی ماند. این مقطع تخت فولادی در ۸ خرداد یک نوسان کاهشی و اصلاحی را تجربه کرد و تا ۳۱ هزار و ۵۶۰ تومان هم پایین آمد، اما بعد از آن بالا رفت و در نرخ ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان ثابت شد.

سایر برندهای ورق فولاد هم نوسان‌های یک روزه و ثبات طولانی داشتند. به عنوان مثال ورق سیاه ۸ کارخانه اکسین اهواز فابریک در ابعاد 12000*2000، در ابتدای خرداد افزایش قیمت دو هزار و ۶۰۰ تومانی را تجربه کرد و به ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. اما تا ۹ خرداد ثابت باقی ماند و بعد از یک کاهش ۵۰۰ تومانی، تا امروز با قیمت ۴۰ هزار و ۱۶۰ تومان خرید و فروش شد.


اخبار مرتبط :

‫0/5 ‫(0 نظر)

اخبار و مقالات آموزشی

دکتر

فولاد

doctorfolad.com

با ما تماس بگیرید